نمایشگاه بین‌المللی تبریز مقام نخست نمایشگاه های بین المللی کشور را کسب کرد

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، حبیب ماهوتی، در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز در سال ۶۸ به ثبت رسیده است، افزود: این نمایشگاه در مقایسه با ۳۲ نمایشگاه بین المللی کشور از نظر فعالیت و اقدامات انجام شده موفق به کسب این مقام شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین ۶۰ نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود، اظهار داشت: طی سال های فعالیت این نمایشگاه هیچکدام از نمایشگاه های آن تعطیل نشده است و فقط در ۲ سال شیوع ویروس کرونا تعدادی از نمایشگاه ها تعطیل یا تغییر زمان یافتند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: امسال ۶۴ عنوان نمایشگاه تخصصی و عمومی در محل نمایشگاه بین المللی تبریز با شرکت تولیدکنندگان و فعالان تولید و صادرات در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کیف و کفش، شیلات، جواهرات و خودروسازی و قطعات خودرو برگزار می شود.

ماهوتی، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های متعدد در این نمایشگاه در امور اقتصادی و صادراتی استان تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: بعد از هر برگزاری نمایشگاه در این محل، چندین واحد تولیدی و کارخانه مرتبط با نمایشگاه در تبریز راه اندازی می شود.

وی یادآوری کرد: تلاش می شود نمایشگاه های پربار و در سطح بالایی با شرکت واحدهای تولیدی بزرگ در این نمایشگاه برگزار شود تا فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان بتوانند از این طریق از ظرفیت و توان این واحدها بهره مند شوند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه برخی مسایل سیاسی مانع از برگزاری نمایشگاه های خارجی و تخصصی در این نمایشگاه شد، گفت: افزایش قیمت دلار، عدم صدور ویزا و بالا بودن اجاره غرفه در نمایشگاه های خارجی از جمله علل عدم برگزاری نمایشگاه های خارجی از سوی این نمایشگاه است.

ماهوتی، با اشاره به برخی هجمه ها از سوی برخی دستگاه ها و نهادها از جمله راه و شهرسازی و شهرداری علیه نمایشگاه بین المللی تبریز افزود: عمده این هجمه ها ناشی از مسایل شخصی و رفتارهای سلیقه ای افراد است.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۵۰۰ پرونده قضایی علیه بنده به عنوان مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در محاکم قضایی تبریز تشکیل شده است و مسوولان بجای حمایت از این نمایشگاه در مسیر توسعه این نمایشگاه سنگ اندازی می کنند.

ماهوتی، با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در تقویم نمایشگاهی این نمایشگاه قرار دارد، ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی این نمایشگاه قرار است هفتم تا یازدهم مهر ماه در صورت همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

وی با بیان اینکه به طور میانگین درآمدها و هزینه های این نمایشگاه سربه سر می شود، یادآوری کرد: در سال ۹۹ با وجود شیوع کرونا نمایشگاه بین المللی سود کرده بود و فقط در سال ۱۴۰۰ این نمایشگاه به علت شیوع این بیماری متضرر شد. 

 

کدخبر: 800466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟