رویکرد قوه قضاییه به سمت اجتماعی شدن به حل مشکلات کمک می کند
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، جلسه هم اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه استان قزوین روز یکشنبه با حضور علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حسین رجبی دادستان، علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سرهنگ عبدالمالکی جانشین ناجا در دادگستری قزوین برگزار شد
حسینی دراین جلسه افزود: اضافه کرد: یکایک مردم و مسئولان حتما باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند تا مشکلات کمتر شود و اگر دادگاهها وارد رویکرد اجتماعی شوند و حق دفاع و استقلال وکلا به رسمیت شناخته شود کارها سامان می یابد.

حسینی تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی و مشاوره حقوقی ظرفیت خوبی داریم که می تواند مورد توجه قرار گیرد و سالانه ۲۰ هزار نفر ساعت مشاوره حقوقی و دوره های اموزشی برای افراد کم درآمد انجام شده که ارزشمند است.

وی بیان کرد: از رسانه ها برای اطلاع رسانی دعوت می کنیم و آماده دفاع حقوقی در پرونده خبرنگاران هستیم و با راه اندازی واحد صلح و سازش در زمینه پرونده های تسخیری نیز جدی هستیم.

  رئیس کانون وکلای دادگستری استان گفت: با دوری از شعارزدگی باید عمل گرا باشیم و خوشحالیم که اراده دستگاه قضا پیشگیری از جرم و تقویت امنیت جامعه است.

وی اضافه کرد: از دستگاههای فرهنگی انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب نسبت به روشنگری و ارتقای دانش حقوق مردم به کاهش مشکلات کمک کنند.

 

کدخبر: 796886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟