پیگیری مشکلات شهرک صنعتی «خوارزمی» ماهدشت

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری استان البرز در بازدید از شهرک صنعتی خوارزمی ماهدشت که به منظور بررسی مشکلات این شهرک انجام شد با اشاره به مشکلاتی که توسط نمایندگان واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک بیان شد گفت: بخشی از مشکلات مطرح شده مختص این شهرک است و برخی دیگر به عنوان دغدغه‌های همه تولید کنندگان در جلسات استانی طرح می شود.

وی افزود: با توجه به وجود بافت روستایی در قسمتی از اراضی این شهرک، با حفظ حقوق ساکنین محلی در کنار سایر مشکلات مربوط به شهرک باید مورد پیگیری قرار گیرد.

حسین فاضلی هریکندی با بیان اینکه بخشی از مشکلات تولید کنندگان در حوزه مسائل مربوط به مواد اولیه و نقدینگی و مقررات زائد موجود در این مسیر است متذکر شد: با وجود تولید عمده مواد اولیه در داخل کشور، تورم امکان تهیه مواد را برای تولیدکنندگان سخت کرده به نحوی که بخش عمده این مسائل ارتباطی به تحریم‌ ندارد.

وی با ابراز امیدواری بر اینکه با استقرار دولت جدید و حمایت مجلس بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف شود تصریح کرد: در قوه قضائیه این اعتقاد وجود دارد که بن بستی وجود نداشته و تنها اراده برای حل موانع می‌خواهد.

مشکلات شهرک صنعتی «خوارزمی» در دست پیگیری

عالی ترین مقام قضایی استان البرز کمک به حفظ اشتغال بیش از 3 هزار نفر توسط دادگستری کل استان در سال گذشته را مصداقی از غلبه اراده بر موانع دانست و بیان کرد: در این مسیر مشکلات 150 شرکت نیز از طریق دبیرخانه شورای تحول قضایی دادگستری استان دریافت و در دست پیگیری است.

وی با اشاره به طرح مباحثی در خصوص ناخالصی های گندم و ادعای فساد در تهیه مواد اولیه پتروشیمی از طریق بورس که توسط تعدادی از واحدهای تولیدی مطرح شد گفت: کمیته ای برای بررسی مشکلات در ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان تشکیل و این موضوعات بررسی خواهد شد و یکی از جلسات ستاد به بررسی مشکلات کلی این شهرک اختصاص می یابد.

رئیس ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی استان البرز استقرار صنایع مختلف از قبیل تولید فرآورده های کشاورزی، فلزی، ماشین سازی، پارکت و مبلمان را بیانگر حجم فعالیت ها در این مجموعه دانست و تاکید کرد: با توجه به اشتغال اقشار مختلف در این مجموعه، در بخش های که نیاز به حمایت دستگاه قضایی وجود دارد از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی حمایت از تولید و ایجاد اشتغال را مسئله اصلی کشور دانست و تصریح کرد: نزدیک به 10 سال است که رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را با مضامین اقتصادی انتخاب می کنند که نشان می دهد این دغدغه ها برطرف نشده است؛ دادگستری استان در تحقق انتظارات مقام معظم رهبری با همه ظرفیت تلاش کرده و به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

کدخبر: 699473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟