استقرار ۱۱ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ اهلی تعداد واحد‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را ۱۱ واحد برشمرد و ابراز امیدواری کرد با طرح‌های حمایتی که در سال مزین به سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین انجام می‌شود، تعداد این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحد‌های دانش بنیان به عنوان یک ابزار مهم برای ورود به بازار‌های نوین کسب و کار محسوب می‌شوند که باید تلاش شود زمینه حضور این نوع واحد‌ها در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال، تسهیل و ممکن شود.

اهلی گفت: شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، می‌توانند نقش بسزایی بر افزایش تولید، صادرات و ارزآوری کشور داشته باشند.

او گفت: شرکت‌های دانش بنیان خوبی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل وجود دارند که محصولات تولیدی آنان، تامین کننده نیاز‌های داخلی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل می‌گوید: تولیداتی همچون تامین نیاز‌های صنعت نفت و گاز کشور، انواع ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، صنایع آسانسور و ... نشان از توان بالای تولیدی این واحد‌های دانش بنیان دارد.

وی از جمله حمایت‌های انجام شده از واحد‌های دانش بنیان را واگذاری زمین با شرایط ویژه برشمرد و گفت: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی و بهره گیری از تسهیلات کم بهره از دیگر مواردی است این نوع شرکت‌ها از آن بهره مند می‌شوند.

 

کدخبر: 796039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟