ضرورت استاندارد بودن مصالح ساختمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جلسه با رئیس و هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: استاندارد بودن مصالح ساختمانی مورد استفاده در پروژه‌های سطح استان اردبیل ضروری و مورد تاکید است.

وی افزود: طبق ماده ۸ آئین نامه نظارت بر استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی مصوب هیأت محترم وزیران، نظارت بر استفاده از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد در امر ساخت و سازها و به دست آوردن اطمینان از اعتبار پروانه‌های استاندارد فرآورده‌های مزبور بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل بیان کرد: انتظار می‌رود مهندسین ناظر طی نظارت بر پروژه‌های ساختمانی طرف قرارداد اجازه استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد را ندهند و در صورت مشاهده این فرآورده‌ها مراتب را به اداره کل استاندارد اردبیل اعلام نمایند.

علایی در ادامه از آمادگی اداره کل برای انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، فنی و اجرایی با سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: اداره کل استاندارد استان با همکاری شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده کنترل تولید، توزیع و تمرکز و فروش مصالح ساختمانی استاندارد را با جدیت در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن استقبال از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین، بر آمادگی سازمان متبوع برای انجام وظایف تصدی‌گری اداره کل استاندارد در زمینه انجام آزمون، بازرسی فنی و بازرسی نمونه برداری بعد از طی فرآیندهای تأیید صلاحیت مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران در قالب آزمایشگاه همکار و شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده تاکید کرد.

 

کدخبر: 795815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟