کشفیات انواع موادمخدر در سه ماه نخست امسال  ۵۳۱ کیلوگرم است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سرهنگ فرهاد علی بیگی در نشست کمیته مقابله با عرضه شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین افزود: با تلاش های صورت گرفته، طی سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۹۲ فروشنده، حمل و توزیع کننده موادمخدر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۳ درصد افزایش روبرو بوده است.

به گفته این مسوول انتظامی، از میان افراد دستگیر شده، ۱۹۶ قاچاقچی مواد، ۳۲۱ توزیع کننده و ۷۷۵ نگهدارنده مواد مخدر بودند.

سرهنگ علی بیگی خاطرنشان کرد: طرح های پاکسازی نقاط آلوده، جمع آوری معتادان متجاهر، شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان مواد و همچنین مقابله با کشت گیاهان مخدر از جمله اقدامات مستمر پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین  در طول یک سال گذشته بوده است.

وی، پاکسازی اطراف مراکز آموزشی را یکی از اولویت های پلیس دانست و اظهار داشت: در همین رابطه طی سال گذشته ۷۹۱ نفر دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۶۴۴ فقره پرونده در رابطه با موادمخدر در سطح استان قزوین تشکیل شد، افزود: در این رابطه همچنین ۴۳ دستگاه خودرو و موتور سیکلت به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال توقیف شد.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۸۷ میلادی، ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر ماه را به عنوان روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نام گذاری کرده و به همین مناسبت اول تا هفتم تیرماه هفته مبارزه با موادمخدر پیش بینی شده است

 

 

کدخبر: 795512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟