برنامه‌ریزی گسترده وزارت نیرو برای تأمین برق کشور در سال جاری

به گزارش رکنا از قم ، مهندس سید محمد ارجمند زاده روز سه شنبه در بازدید هیئت اندیشه‌ورز استانداری قم از مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه توزیع برق قم در سخنانی اظهار داشت: راهبری و هدایت شبکه 20 کیلوولت به صورت کامل از این مرکز انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه تمام پست‌های برق از این مرکز قابلیت قرائت را دارند، گفت: رصد، مانیتور و قطع و وصل برخی از نقاط حساس شبکه نیز از طریق این مرکز امکان‌پذیر شده است. 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم سهولت در کنترل از راه دور نقاط دوردست شبکه را از مزیت‌های این مرکز برشمرد و ابراز داشت: این قابلیت باعث شده زمان خاموشی‌هایی که به واسطه ایجاد مشکل در این نقاط به وجود می‌آمد به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد. 

وی در ادامه با اشاره به کمبود برق در تابستان، یادآور شد: امسال برنامه‌ریزی گسترده‌ای در کشور به منظور جلوگیری از خاموشی‌ها انجام شده است از جمله آن می‌توان به اورهال کردن نیروگاه‌ها اشاره کرد. 

ارجمند زاده با بیان اینکه امسال برای تمام بخش‌های از جمله صنعت، کشاورزی، اداری، خانگی و... برنامه مدیریت مصرف داریم، خاطرنشان کرد: از سال گذشته اقدام به نصب کنتورهای هوشمند باقابلیت قطع از راه دور برای مشترکین پرمصرف خانگی کردیم. 

وی با اشاره به قطع برق برخی از مشترکین پرمصرف خانگی در روزهای گذشته اظهار داشت: تلاش دولت در سال جاری این است که در حوزه خانگی خاموشی‌های ناشی از کمبود برق اعمال نشود در همین راستا مشوق‌هایی هم برای مشترکینی که نسبت به کاهش و مدیریت مصرف اقدام کنند در نظر گرفته شده است.

نظری/ قم

 

 

کدخبر: 794787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟