۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به قزوین تصویب شد

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمد مهدی اعلایی در جمع مردم شال افزود: سفر رییس جمهور به قزوین پرخیر و برکت بود و اعتبارات بسیار خوبی را برای بخش های مختلف استان از جمله صنعت،کشاورزی،گردشگری و آب شاهد بودیم.

وی در ادامه کنترل و مدیریت ویروس کرونا یکی از مهم ترین اقداماتی که در راستای سلامت مردم از سوی دولت سیزدهم دنبال و محقق شد، نام برد و گفت: کنترل و مدیریت بیماری کرونا یکی از مهم ترین اقداماتی بود که در چند ماه اخیر در کشور از سوی دولت سیزدهم دنبال شده و در شرایطی که بسیاری از کشورهای دنیا همچنان‌ کرونا را یک چالش جدی در کشور خود می دانند، سختی کرونا در ایران حس نمی شود.

یناستاندار قزو افزود: مدیریت کرونا یک نشان از اثرگذاری اراده مدیریتی و همراهی مردم برای حل یک مشکل اساسی در کشور است و اگر همین رویکرد در سایر حوزه هایی که با مشکل روبرو هستیم عملیاتی شود، نتیجه ای شیبه به مدیریت کرونا را خواهیم دید. 

اعلایی گفت: در حوزه اقتصادی در ابتدای استقرار دولت با یک وضعیت کرونا گونه مواجه بودیم و دولت در شرایطی مستقر شد که حجم بالای استقراض از بانک مرکزی، سررسید اوراق و بدهی های دولت قبل در کشور ساری و جاری بود. 

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار داشت: به لطف خدا، با تدابیر دولت و اقتدار دیپلماسی، دولت توانست رکورد فروش چندین ساله نفت را بشکند که با این فروش، بدون استقراض از بانک مرکزی بدهی های دولت سابق پرداخت شده است. 

وی افزود: اصلاح نظام یارانه‌ای کشور یکی از تدابیری بود که به طور قطع برکات زیادی را در آینده به ویژه برای  قشر محروم جامعه و تولید کنندگان داخلی خواهد داشت.

استاندار قزوین اضافه کرد: البته هنوز نمود این اقدامات در جامعه مشاهده نشده است ولی در آینده وضعیت بهتر خواهد شد و اگر این اقدامات در دولت اتفاق نمی افتاد در آینده با مشکلات بیشتری همراه می شدیم. 

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا با توجه به خشکسالی و جنگ کشورهای تولیدکننده اقلام خوراکی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند و خیلی از کشورهای همسایه به دلیل ظرفیت های پایین اقتصادی در تأمین کالای اساسی با مشکل مواجه شده اند.

وی در پاسخ به مطالبات و دغدغه‌های مردم شهر شال  نیز گفت: بخشی از اعتبارات سفر رییس جمهور به شهرستان بویین زهرا از جمله شال اختصاص می یابد که در حل مشکلات و مطالبات شهروندان این شهر موثر واقع خواهد شد.

 
کدخبر: 793547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟