۲۴ هزار میلیارد تومان طرح برای سفر رییس جمهور به استان آماده شده است

به گزارش رکنا در استان همدان،  استاندار همدان در شورای اداری استان افزود: این طرح ها شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی تهیه و برای ارائه در سفر رییس جمهور به استان آماده شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تکمیل طرح های نیمه تمام است، تصریح کرد: طولانی شدن زمان اجرای طرح های عمرانی موجب از بین رفتن سرمایه های ملی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی می شودو رویکرد دولت سیزدهم  بر تکمیل طرح های نیمه تمام و معطل مانده از دولت های قبل است.

وی گفت: برنامه یکساله توسعه استان همدان تهیه و تدوین شده و به زودی سند برای اجرا به عنوان یک تکلیف به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.
استاندار همدان افزود: ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی  در سال‌جاری برای استان پیش بینی شده ، با این وجود همه تلاش مدیران اجرایی استان باید تحقق کامل برنامه بیشتر از سهم و تعهد ایجاد شده است.
علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اجرای  طرح «نهضت ملی مسکن» گفت:کار برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان آغاز شده و در این  زمینه زمین با قیمت رایگان برای اجرای طرح تامین و قیمت ساخت نیز در قالب تسهیلات از سوی بانک برای متقاضی پرداخت می شود.
قاسمی فرزاد با تاکید بر تحقق رشد ۷.۵ درصدی و حمایت از سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری، اظهار داشت: در ماه های اخیر ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان همدان با برنامه ریزی موثر و حمایت مسئولان فعال و به چرخه تولید بازگشته است.
وی درادامه  گفت: یکی از مشکلات کشور و استان همدان موضوع خشکسالی است که برای استفاده بهینه از منابع موجود با اولویت تامین آب آشامیدنی، با ممنوعیت کشت برخی محصولات(پر آب بر) باید به سمت کشاورزی نوین و استفاده از شیوه های مدرن حرکت کرد.

استاندار همدان با اشاره به  پیگیری جدی برای تکمیل طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان خاطر نشان کرد:در مجموع یک هزار  میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافته که ۵۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است

 

کدخبر: 773909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟