شهرک صنعتی تخصصی انرژی در  قزوین احداث می شود
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، رضا صفاری افزود: به این ترتیب ساخت ۲ شهرک صنعتی تخصصی انرژی های تجدید پذیر و همچنین شهرک صنعتی تخصصی فناوری به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین ابلاغ خواهد شد و اجرای آن کلید می خورد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی انرژی محلی برای استقرار واحدهای نیروگاهی به منظور تبدیل برق از نور خورشید و صنایع مرتبط با آن خواهد بود و شهرک فناوری نیز محل استقرار شرکت های دانش بنیان و با فناوری بالا و پیشرفته تبدیل خواهد شد.

صفاری اظهار داشت: پس از آماده سازی اراضی مربوط به این شهرک ها و ایجاد زیرساخت های لازم مانند راه دسترسی، آب، برق و گاز و سایر تاسیسات زیربنایی، کار جذب سرمایه گذار در این شهرک ها آغاز خواهد شد.

این مسوول گفت: با توجه به اینکه قزوین از قطب های صنعت کشور به شمار می رود و تقاضای سرمایه گذاری در بخش تولید در این استان همواره بالاست، ساخت شهرک انرژی موجب می شود تا برق مورد نیاز این صنایع و همچنین انرژی مورد نیاز سایر بخش ها به شکل پایدار و پاک تبدیل شود.

وی اظهار داشت: قزوین همچنین یکی از قطب های علمی و دانشگاهی کشور است و به دلیل سابقه بالای صنعتی، باید در برخورداری از صنایع دانش بنیان و با فناوری بالا پیشران باشد که ساخت شهرک فناوری ما را به این هدف نزدیک می کند.

در حال حاضر استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

 

کدخبر: 777669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟