نقش برجسته فرهنگ زیارت در مهندسی فرهنگی جامعه/تلاش دشمنان برای حذف فرهنگ زیارت

به گزارش رکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری امروز در آیین غبارروبی آستان مقدس امام موسی مبرقع(ع) در هفته فرهنگی شیراز در قم، اظهار داشت: امید می‌رود مجموعه شبستان جدید این امامزاده جلیل‌القدر در ۹۰۰ مترمربع به‌زودی به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی با قدردانی از شهرداری قم و هیات امناء امامزاده موسی مبرقع علیه السلام برای برگزاری آیین غبارروبی تصریح کرد: زیارت نقش و جایگاه ویژه‌ای در منظومه فرهنگی جامعه ایرانی و شیعی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در مهندسی فرهنگی جامعه شیعی، زیارت نقش بسیار برجسته‌ای دارد و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و دینی ما در حوزه زیارت سامان داده می‌شود.

وی یادآور شد: مساله زیارت از نیمه دوم قرن سوم هجری قمری هر دوره پررنگ‌تر شده و علاقه و محبت مردم جهت زیارت مزار اولیای الهی روند رو به افزایشی داشته است.

به گفته اسکندری، فرهنگ زیارت در دوران پس از انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده و مردم با مراجعه به این مراکز تغذیه روحی، فکری و فرهنگی می‌شوند. دشمنان به خاطر تأثیر زیارت در مهندسی فرهنگی جامعه با تمام قدرت در حال حذف فرهنگ زیارت از بسته فرهنگی مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه زیارت راحت و با سهولت مراکز دینی و مذهبی قم مطلوب‌تر از گذشته شود، خاطرنشان کرد: بخش اصلی و عمده تأمین هزینه‌های بقاع متبرکه توسط گروه‌های مختلف مردمی انجام می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: ما باید شرایط ویژه جهت زیارت مردم و بستر آرامش و معنویت جامعه را در بقاع متبرکه فراهم کنیم، امامزاده‌ها مراکزی هستند که سبب القا توجه و تقرب انسان به خداوند متعال می‌شوند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 789868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟