زبان و ادبیات طنز مطالبه گری اجتماعی را تسهیل میکند

به گزارش رکنا از رشت، رضا ثقتی در دومین جلسه سیاستگذاری جشنواره شعر طنز پهلو ۶ که با حضور فرامرز ریحان صفت برگزار شد اظهار داشت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تقدیر و تشکر می‌کنم که به خوبی از میراث ملی خود یعنی کیومرث صابری نهایت بهره را برده و آن را پاس نگهداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقویت حوزه گفتمانی جامعه را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: بدون تردید وجود یک زبان مشترک و قابل درک برای همه که مشترک و مرکز ثقل باشد می‌تواند در حوزه تقویت گفتمان‌ها بسیار راهگشا باشد.

ثقتی ادبیات طنز را یک زبان مشترک برای گفتمان سازی، پیوند فرهنگها و نزدیک کردن افکار به هم دانست و عنوان کرد: از زبان و ابزار طنز می‌توان شدیدترین انتقادها را بیان کرد بدون آنکه کسی رنجش خاطری پیدا کند و جامعه کنونی ما واقعا به این ابزار نیازمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه برای تقویت حوزه گفتمانی جامعه باید از ظرفیت ادبیات طنز بهره بگیریم تصریح کرد: در دیداری که امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طنزپردازان داشت از مرحوم گل آقا یاد شد و وزیر هم دستور داد برنامه‌ای در شأن و در سطح ملی برگزار شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای هماهنگی با سخنرانان جشنواره شعر طنز پهلو اضافه کرد: برای غنی تر برگزار کردن این جشنواره بهتر است از وجود یک سخنران ملی بهره ببریم تا مابقی زمان جشنواره هم به شعرخوانی و بخش‌هایی از این دست اختصاص پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: اطلاع رسانی خوب توسط رسانه به ویژه رسانه ملی و انجام مصاحبه های محتوا محور و ساخت یک مستند از دیگر مواردی است که باید برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره شعر طنز پهلو نسبت به انجام آن اقدام کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال‌های گذشته مغفول مانده و امسال باید به سرانجام برسد موضوع کتاب مجموع آثار برگزیده در دوره‌های گذشته این جشنواره است که باید با تعیین هیئت تحریریه اقدامات لازم برای جمع بندی و انتشار آن انجام شود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 789464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟