راه اندازی کاروان های تخصصی در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری رکنا در ادبیل؛ علی‌اکبر مویدی، معاون وزیر و رئیس مؤسسه ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دنبال تحقق اهداف مورد نظر در راستای افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و رسیدن به امنیت غذایی هستیم تا با فناوری‌های جدید در سایه دانش‌ و علم مشکلات را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی در خط مقدم تامین امنیت غذایی هستند و وزارت کشاورزی به دنبال آن است تا در حوزه دانش، علم و فناوری پشتیبانی‌های لازم را انجام داده و با حمایت‌های لازم به تمامی اهداف دست یابد.

وی افزود: ۱۲۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سایه تقویت نظام علم و دانش تولید شده و برای رسیدن به اهداف خود راهی به جز افزایش بهره‌وری در کشور و تامین امنیت غذایی پایدار نداریم.

مویدی تصریح کرد: کاروان‌های تخصصی با محوریت تولید سیب‌زمینی، کلزا و روش‌های نوین آبیاری راه‌اندازی می‌شود که در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در این زمینه برای ارتقای کمی و کیفی تولید استفاده از ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ کارشناس متخصص و عضو هیئت علمی در دستور کار قرار گرفته و ما به دنبال افزایش اطلاعات و دانش کشاورزان هستیم تا بتوانیم در سایه نفوذ دانش و راهکار‌ها و راهبرد‌های اساسی شاهد دستیابی به پایداری تولید باشیم.

معاون وزیر و رئیس مؤسسه ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۱۲ برنامه در قالب این کاروان ترویجی اجرا می‌شود که به همین منظور درصدد هستیم نظام ترویج نوین را تقویت کرده و با توسعه کشت قراردادی شاهد توسعه همه جانبه کشاورزی و تولید محصولات باشیم.

 

 

کدخبر: 788385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟