تخصیص بیش از 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن 
 

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، عبدالحمید سرتیپی گفت: در سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان غربی در راستای احیاء واحدهای راکد صنعتی و معدنی استان 14 هزار و 736 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب شد.

وی افزود: از این تسهیلات 11 هزار و 419 میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت و 3 هزار و 317 میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش برای 937 واحد صنعتی و معدنی از طریق شبکه بانکی استان پرداخت خواهد شد.

سرتیپی اضافه کرد: اولویت تخصیص و پرداخت این تسهیلات برای احیاء واحد های راکد صنعتی و معدنی استان و بازگردانی این واحدها به چرخه تولید، تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و کمک به افزایش تولیدی صنعتی که به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش با ظرفیت پایین در حال فعالیت می باشند خواهد بود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با احیاء واحد های راکد صنعتی و معدنی استان و همچنین تکمیل طرح های صنعتی استان با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد پیش بینی می شود تقریبا برای 9 هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شود.

سرتیپی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 16 واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از 103 هزار و 798 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 59 هزار و 700 نفر در حال فعالیت می باشند.

وی بیان کرد: همچنین 178 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از 43 هزار و 36 میلیارد ریال در حال تکمیل و وارد شدن به چرخه تولید هستند که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی پیش بینی می شود زمینه اشتغال مستقیم برای 5 هزار و 631 نفر در این واحد ها فراهم شود.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 787554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟