پلنگ دنا تلف شد

به گزارش رکنا از یاسوج، هادی سینایی، رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با رکنا بیان کرد: پلنگ ماده سه‌ساله منطقه حفاظت شده شهرستان دنا به‌دلیل جراحت ناشی از اسلحه تلف شد. 

سینایی، به تشریح موضوع پرداخت و افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست و دامپزشک پس از تماس تلفنی باغداران مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ زخمی به کارگران باغ تفریحی حاشیه رودخانه تنگ مهریان به محل اعزام شدند. 

وی افزود: به گفته مدیر باغ گردشگری، این پلنگ از ناحیه راست بدن دچار خون‌ریزی بود و به کارگرانی که مشغول جمع‌آوری زباله بودند حمله کرد که خوشبختانه نتوانست به آن‌ها آسیبی برساند؛ همچنین گردشگران با دیدن پلنگ زخمی خود را در خودرو محبوس کردند. 

وی در ادامه بیان کرد: تیم حاضر و دامپزشک موفق شدند پلنگ زخمی را بیهوش و آن را به آزمایشگاه منتقل کنند که متاسفانه پلنگ ماده سه‌ساله بدلیل جراحت بالا و خونریزی شدید پس از دو ساعت تلف شد. 

وی گفت: معاینه بالینی لاشه توسط دامپزشک نشان می‌دهد که پلنگ ساعت‌ها قبل از ناحیه پهلوی راست مورد اصابت گلوله چهار پاره قرار گرفته بود که خون‌ریزی داخلی مرگ آن را رقم زد.

کدخبر: 785354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟