قزوین از گنج ها و مراکز ناشناخته کشور است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانی استان قزوین با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، سردار عراقی از فرماندهان دفاع مقدس، اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، قاسمی دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این اجلاس اظهارداشت: شما روحانیون در کنار سایر گروهها افتخار آفرین بودید و با تقدیم شهدای والامقام به رسالت خود عمل کردید.

اعلایی تصریح کرد: یکی از اسناد ماندگار در تاریخ انقلاب سندی است که امام در قالب نامه ای به روحانیون و مراجع منتشر کردند که به منشور روحانیت معروف شد که مطالب این نامه هم مفاهیم بالایی دارد و هم از نظر ادبیات یک نگارش قوی ادبی محسوب می شود که می تواند الگوی اجلاس باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: امام رسالت روحانیت را در تبیین جهاد و شهادت بخوبی تشریح کرده و فرمودند  روحانیت بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است‌.

وی بیان کرد: امام در این نامه بخوبی اشاره می کنند که ابهت شرق و غرب را شکستیم و آینده جهان را ترسیم می کند و نیاز جامعه بشری را در اداره دنیا و نوگرایی تشریح می کنند که امروز بخوبی قابل درک است.

اعلایی گفت: مخاطبان پیام و منشور روحانیت امام اگر به فحوای پیام توجه داشتند به نامه دیگر امام نیازی نبود و  از نگاه معمار انقلاب مفاهیم ایثار و شهادت و روحانیت در کنار هم دیده شده و جانبازی و آزادگی قرین روحانیت بوده است.

 

 

کدخبر: 781195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟