تولید محصولات حیاتی و استراتژیک برای رونق کشور یک ضرورت است

  به گزارش رکنا از یاسوج آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند: «هر کس زیاد به فکر مرگ باشد به اندک دنیا قانع خواهد شد و دست از طمع برمی دارد». 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه اگر انسان باور کند که خواهد مرد حرص، طمع او را فرا نمی‌گیرد، گفت: در این راستا منظور این نیست که انسان دنبال کار و تلاش نباشد، بلکه امام علی (ع) اهل کار و تلاش بود و حاصل زحمت‌های خود را بین فقرا و نیازمندان تقسیم می‌کرد. 

وی افزود: امام علی (ع) فرمود: «هر آنچه که انسان بگوید برای او مکتوب می‌شود»، بنابراین باید انسان در گفتار خود دقت کرده و سخنان نیکو و سنجیده را بر زبان جاری کند. 

آیت الله حسینی بر کنترل زبان برای بیان حرف‌های نسنجیده تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از درگیری ها، مشکلات و قتل‌ها در اثر زبان وعدم کنترل آن است. 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید با زبان از خدا، قرآن، دین و ارزش‌های دینی دفاع کرد، اظهار کرد: با زبان باید حق را گفت و باطل را به حاشیه کشاند. 

وی ضمن اشاره به اینکه عده‌ای نسبت به نماز، روزه، خمس، زکات، احترام به دیگران و والدین بی‌تفاوت هستند و توقع بهشت دارند، گفت: خرد ورزی باعث نورانیت و تشخیص راه از بیراهه می‌شود و انسان با فکر و خرد ورزی حقایق را درک می‌کند. 

آیت الله حسینی غفلت را تاریکی و باعث گمراهی انسان دانست و یادآور شد: گاهی انسان با یک لحظه غفلت برای عمر طولانی دچار پشیمانی می‌شود، بنابراین باید انسان نسبت به دین، اولیای الهی، پیامبران و ائمه اطهار (س) شناخت داشته باشند تا از گمراهی نجات پیدا کنند. 

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انسان باید در برابر آنچه نمی‌داند و تعالیم و احکام آن‌ها را یاد بگیرد و حلال و حرام‌ها را بداند، گفت: روز قیامت از اعمال انسان سوال می‌کنند و انسان باید نسبت به حلال و حرام آگاهی لازم را داشته باشد. 

وی با بیان اینکه طبق روایت قاضی که به علم قضاوت می‌کند و به حق رای می‌دهد جای او در بهشت است، گفت: آن قاضی که به جهل و نداسته به حق قضاوت می‌کند، جای او در جهنم است، زیرا انسان باید با شناخت باشد. 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان در سایه تقوا به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می‌کند و اگر سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهیم، باید با تقوا و پرهیزگار باشیم، حرف خدا را گوش دهیم، واجبات و انجام داده و محرمات را ترک کنیم. 

امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به فصل کشت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: در فصل کشت مسئولان و مردم نیازسنجی کنند و طبق نیاز مردم استان و صادرات پیش بینی و کشت داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نباید در کشت‌ها فقط تولید خودمان مدنظر باشد، بلکه توجه به صادرات مهم است، زیرا نمی‌توان همیشه از واردات کشورهای دیگر استفاده کرد، بلکه باید در مواقع مختلف دیگر کشورها از تولیدات ما استفاده کنند. 

وی ضمن تاکید بر کشت محصولات مهم و استراتژیک در کشور، ادامه داد: اگر کالاهای اساسی مانند گندم و برنج نباشد، مشکلاتی رخ می‌دهد، بنابراین باید به سمت کاشت محصولات مهم و استراتژیک حرکت کنیم. 

آیت الله حسینی با بیان اینکه مصرف زیاد برخی میوه‌ها مورد نیاز نیست، زیرا نگه داری آن‌ها مشکل است، گفت: محصولات اساسی تولید و کاشت آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. 

امام جمعه یاسوج به روز هلال احمر و حضور آن‌ها در شرایط سختی مانند زلزله سی سخت اشاره کرد و گفت: این افراد در شرایط سخت سیل و زلزله تلاش می‌کنند و باید از زحمات این عزیزان و تلاش‌های آن‌ها تشکر و قدردانی کرد. 

وی به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع سلام الله علی‌ها توسط حکومت وهابی اشاره کرد و گفت: اینها مخالف قبرسازی هستند و اعلام کردند که اگر بتوانیم گنبد و بارگاه پیامبر گرامی اسلام (ص) با آن برخورد می‌کردیم که این خطای بزرگ و ناشی از کج فهمی، نادانی و جهالت آن‌هاست. 

آیت الله حسینی یادآور شد: این افراد با لفظ و کلمه توحید به جنگ با توحید می‌روند، اینکه ما معبدی در کنار یا روی قبور اولیا بسازیم، اگر اشتباه بود چرا در قرآن خداوند این را نهی و مردود نکرده است؟! . 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ناشی از فهم غلطی است که آن‌ها از دین، خدا، مذهب، قرآن و احکام الهی دارند و نفهمیدند که توحید الهی و شرک به چه معنا است. 

وی خاطرنشان کرد: اینها توسل را شرک می‌دانند و اگر توسل شرک باشد، همه ما در همه زمانها و لحظه‌ها مشرک هستیم. 

آیت الله حسینی توسل را وسیله قرار دادن برای رسیدن به هدف و مقصود دانست و گفت: توسل در قرآن و سوره یوسف فرزندان حضرت یعقوب وقتی به خطا و اشتباه خود پی بردند پیش پیامبر خدا آمدند و از او خواستند که پیش خدا وساطت کند که آن‌ها را ببخشد که این توسل نشان می‌دهد که خدا توسل را مورد تایید قرار داده است.

کدخبر: 777626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟