امروز آسمان قم با افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه است

به گزارش رکنا از قم ، محمدرضا قاضی با پیش‌بینی وزش باد با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت برای فردا، افزود: آسمان استان در ساعات بعدازظهر روز جمعه با افزایش ابر به‌صورت موقت همراه خواهد بود و برای روز شنبه با ورود سامانه بارشی شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برای اواسط و اواخر هفته آینده آسمان صاف و روند دما نیز افزایشی خواهد بود و به بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۰) تاکنون ۱۱۸ میلی‌متر در این استان بارش باران ثبت شده است.

قاضی ‌افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ میلی‌متر و در بلندمدت (میانگین ۳۰ سال گذشته) ۱۴۳.۴ بوده است.

وی با اشاره به میزان بارش در سایر ایستگاه‌ها، اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، ایستگاه شکوهیه(شهر قم) ۱۴۲، سالاریه ۱۰۰، سلفچگان ۱۵۲، کهک ۱۲۸، دستجرد ۱۵۶، جعفریه ۱۲۵، قاهان ۱۷۶، فردو ۱۷۴، کهندان ۲۷۹ و خورآباد ۷۵ میلی‌متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش ثبت شده در مدت مشابه پارسال نیز در ایستگاه شکوهیه ۱۰۱، سالاریه ۹۹، سلفچگان ۱۱۷، کهک ۹۹، دستجرد ۱۳۴، جعفریه ۱۱۱، قاهان ۱۵۲، فردو ۱۲۲، کهندان ۲۱۰ و خورآباد ۹۹ میلی‌متر بوده است.

کارشناس هواشناسی قم خاطرنشان کرد: میانگین میزان بارندگی نیز در بازه زمانی بلندمدت از ابتدای سال زراعی تا پایان اردیبهشت‌ماه در ایستگاه‌های شکوهیه، سالاریه، سلفچگان، کهک، دستجرد، جعفریه، قاهان، فردو، کهندان و خورآباد به ترتیب ۱۳۰، ۱۳۹، ۱۶۱، ۱۵۴، ۲۱۷، ۱۷۰، ۲۲۱، ۲۵۲، ۳۰۸ و ۱۳۶ میلی‌متر ثبت شده است.

به گفته وی، کهندان با ۲۷۹ میلی‌متر بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون پربارش‌ترین ایستگاه و خورآباد با ۷۵ میلی‌متر کم بارش‌ترین ایستگاه در استان قم بوده است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 777313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟