فردا آسمان کشور صاف است/ جمعه سامانه بارشی جدید وارد می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، احد وظیفه در این باره اظهار کرد: بنا بر نقشه‌های پیش‌بینی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، امروز ( ۴ اردیبهشت) سامانه بارشی در شرق و شمال شرق فعال است و سبب رگبار و رعد برق و وزش باد شدید در شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ خراسان جنوبی، شرق سمنان، شرق یزد و برخی مناطق کرمان وارتفاعات البرز شرقی می‌شود.

خروج سامانه بارشی

وی افزود: امروز(۴ اردیبهشت) در نوار شرقی کشور کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما رخ می دهد و بعد ازظهر امروز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا ( ۵ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، گفت:‌ بعد ازظهر فردا در دامنه‌ زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در نیمه غربی و فردا کل کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وظیفه در ادامه اظهار کرد:‌ در روز پنجشنبه ( ۶ اردیبهشت) آسمان در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل ، شمال زنجان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز ابری می‌شود و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

ورود سامانه بارشی

وی در ادامه تاکید کرد:‌ جمعه (۷ اردیبهشت ماه) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که سبب رگبار و بارندگی در نواحی غربی و جنوبی کشور می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران گفت: فردا (۵ اردیبهشت) آسمان تهران صاف در بعدازظهر نیمه ابری با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین آسمان پایتخت در روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) نیمه ابری، همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 375153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟