آموزش و پرورش امانت دار فرزندان آینده ساز کشور

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد مهدی اعلایی در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین افزود: قزوین مهد تربیت شخصیت های برجسته ای مانند شهید رجایی است که امروز نیز می تواند الگوی معلمان قرار گیرد.

وی تصریح: شهیدرجایی یکی از چهره های شاخص و ماندگار انقلاب اسلامی از استان قزوین است و این افتخار بزرگی برای معلمان و مردم این خطه است که باید تلاش کنیم رفتار این شهید را الگو قرار دهیم.

استاندار قزوین گفت: امروز باید بپذیریم که داشته ها و کاستی ها در کشور حاصل تلاش و احیانا کوتاهی نظام آموزشی کشور است و برای برطرف کردن مشکلات و تقویت دارایی ها باید نگاه ویژه ای به آموزش و پروش داشته باشیم.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش در موضوعات مختلف نباید نگاه منفعلانه داشته باشد و این موضوع مسئولیت انسانی و تعهد مدارانه فرهنگیان است و آنها باید پیشران تعالی و پیشرفت در جامعه باشند.

اعلایی بیان کزد: تمرکز یک جانبه در تحصیل دانش آموزان و غفلت از موضوعات تربیتی و اخلاقی در روند تربیت فرزندان کشور اختلال ایجاد کرده و باید بر موضوعات پرورشی مانند مسئولیت پذیری، کارآفرینی، ریسک پذیری، اخلاق توجه ویژه کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: اگر مدیران آموزش و پروش در استان و کشور درگیر روزمرگی شوند نمی توانند به ماموریت اصلی خود در آموزش و پرورش بپردازند لذا در این عرصه نیازمند بازنگری و تغییر رویکرد هستیم.

وی اظهار داشت: ویژگی بارز فرهنگیان کشور  ایثارگری است و این روحیه باید در جامعه نیز ترویج شود.

اعلایی بیان کرد: مقام معظم رهبری الگوی اخلاق مداری در کشور هستند و بایستی مسائل اخلاقی درمیان معلمان و دانش آموزان هم رواج یافته و نظام آموزش و پرورش در این زمینه پیشگام باشد.

 

کدخبر: 776474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟