مبنای انقلاب ما فرهنگ بود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،در مراسمی با حضور محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار و مشاور ارشد وزیر ارشاد، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، اصحاب و فرهنگ و هنر ضمن تقدیر از محمد حسین اسماعیلی مدیر کل سابق، محمد حسین فائزی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معرفی شد.

منوچهر حبیبی در این مراسم با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امیدواریم با هوشیاری مردم و تبعیت از رهبری در مسیر صیانت از ارزشها گام برداریم.

وی اضافه کرد: امام توانست اتفاقات بزرگی را با اتکا به دین رقم بزند و امروز هم با اتکا به فرهنگ بسیار غنی خود می توانیم آسیب ها را کاهش دهیم.

حبیبی یادآورشد: اگر حوزه های فرهنگی را بها می دادیم مشکلات اجتماعی کنونی را نداشتیم و بطن و متن هر فعالیتی با فرهنگ آمیخته شود حتما نتیجه بخش و مستمر خواهد بود.

وی تصریح کرد: گاهی در حوزه فرهنگی سهل انگاری کرده ایم و یا مغرور شدیم لذا غفلت ما و کم اهمیت گرفتن آن موجب شد به اهداف و چشم اندازها نرسیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: موازی کاری نیز موجب شد برخی نواقص را به گردن دیگران بیندازیم لذا امروز توجه به رفع آسیب های گذشته الزامی است تا به موفقیت بیشتر برسیم.

وی گفت: باید بپذیریم فرهنگ و ارشاد زینت بخش سایر دستگاههای اجرایی است و باید جایگاهش مهم شمرده شود.

حبیبی اظهارداشت: هنر در فرهنگ نهفته است و جایگاه ویژه ای دارد و آنجا که زبان قادر به بیان نیست زبان هنر می تواند رویدادهای بزرگی را به تصویر بکشد.

وی با تشکر از خدمات ارزشمند مدیرکل سابق اضافه کرد: آقای اسماعیلی در ۳۰ ماه با تلاش زیاد خود هنرمندانه تلاش کرد به اعتلای فرهنگ استان کمک ‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: شورای فرهنگ عمومی در این دوران دستور کارهای سازنده و گره گشایی داشت و خوب شکل گرفت و جلسات موثری داشت و شورای اطلاع رسانی هم مستمر و پخته برگزار می شد و نتایج خوبی را شاهد بودیم.

وی در ادامه گفت: همچنین جشنواره ها و مناسبتها بخوبی برگزار شد و ایام بدون حاشیه ایسپری شد و مدیریت خوبی صورت گرفت و مجموعه ارشاد بخوبی عمل کردند.

حبیبی اضافه کرد: انتظار داریم در دوران مدیریت جدید به همه هنرها بویژه موسیقی، نمایش و خوشنویسی توجه ویژه شود زیرا این رشته ها با جوانان آمیخته شده و نشاط آن به حضور این گروه بستگی دارد.

در ادامه ضمن تقدیر از خحدمات اسماعیلی مدیرکل سابق، محمدئ حسین فائزی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معرفی شد.

 

 

 

کدخبر: 769702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟