شهروندان از سفرهای غیر ضروری در روزهای آینده خودداری کنند

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین،سرهنگ ذاکری منش در خصوص آماده باش پلیس در فصل زمستان گفت: با توجه به وضعیت موجود از شب گذشته پلیس راه با آماده باش کامل و استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی استان در تمامی محورهای مواصلاتی بویژه گردنه ها مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: پلیس راه برای خدمت رسانی و برقراری انضباط ترافیکی و کمک به درراه ماندگان ترافیکی و کسانی که به هر دلیل در جاده ها متوقف می شوند و از ادامه سفر باز می مانند در محورها حضور دارند تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

ذاکری منش تصریح کرد: در حال حاضر با شدت گرفتن بارش ها در گردنه کوهین طرح کنترل خودروهایی که زنجیر چرخ نداشته باشند را اجرا می کنیم و از تردد آنها جلوگیری می شود.

فرمانده پلیس راه استان قزوین یادآورشد: به دلیل تاریکی جاده ها، برودت هوا و نیز لغزندگی معابر و کولاک ایجاد شده در این روزها شرایط رانندگی سخت شده لذا توصیه می شود به منطور پیشگیری از حوادث احتمالی و راه بندان و احترام به حقوق شهروندی نسبت به رعایت مقرران توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احتیاط کامل در هنگام رانندگی در این شرایط ضروری است و تاکید جدی داریم از ترمز زدن و تغییر مسیر ناگهانی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی جدا خودداری شود.

ذاکری منش استفاده از کمربند ایمنی را در سفرهای زمستانی مهم دانست و اظهارداشت: ماموران پلیس با همکاری امدادگران و دستگاههای خدمات رسان در جاده ها مستقرهستند تا مردم هیچ نگرانی از تردد در جاده ها نداشته باشند.

وی گفت: در صورت ضرورت سفر از رانندگان درخواست می کنیم ضمن پر کردن باک خودرو از بنزین، زنجیر چرخ،البسه زمسنانی، جیره خشک نیز همراه داشته باشند.

 

کدخبر: 763667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟