ارائه الگوی کشت و سند دار شدن اراضی کشاورزی در اولویت است

به گزارش رکنا قزوین،مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با حضور محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، تشکل ها و جمعی از کشاورزان در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

رضا افلاطونی در این مراسم اظهارداشت: با تقدیم ۱۹ شهید از سوی جهاد کشاورزی مسئولیت ما سنگین است و باید با تلاش شبانه روزی در خدمت به مردم همت کنیم تا دین خود را ادا کنیم و توسعه استان هم شتاب گیرد.

وی بیان کرد: از حسن اعتماد وزیر، معاونان و نمایندگان مجلس سپاسگزارم و امیدوارم با کمک همه همکاران خود در مسیر اعتلای جایگاه کشاورزی استان به اهداف تعیین شده برسیم.

افلاطونی تصریح کرد: قزوین ظرفیت های بی نظیری دارد که برخی از آنها هنوز استفاده نشده که بایستی با کمک تشکل ها و کارشناسان برای عملیاتی شدن آنها اقدام کنیم.

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: هنگامی که قانون توسعه قطب های کشاورزی مطرح شد خوشبختانه دشت قزوین نیز در این فهرست قرار گرفت و ما امروز مصمم هستیم ضمن عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در بالفعل شدن ظرفیت های دشت و ارتقای جایگاه آن اقدام کنیم.

وی یادآورشد:  نزدیکی به پایتخت و فاصله پنج ساعته به بازار 40 میلیونی مصرف کنندگان، نزدیکی به فرودگاه های پیام و بین المللی امام، داشتن راههای مواصالاتی ترانزیت، استعدادهای گردشگری ، ظرفیت توریسم کشاورزی، کشاورزان توانمند، آب و خاک مستعد و تشکل های بخش خصوصی ماهر و با تجربه از مهمترین ظرفیت هایی است که مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

افلاطونی تصریح کرد: در سال مانع زدایی ها نگاه ما این است که با کاهش بوروکراسی اداری به آرامش تولیدکنندگان برای تمرکز در تولید کمک کنیم و در این میان توجه به افزایش بهره وری و توسعه کشاورزی برای بالا رفتن درآمد و کاهش هزینه های تولید در اولویت است.

وی اظهارداشت: مدیریت منابع آبی با توسعه آبیاری مدرن و توجه به کشاورزی هوشمند و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تشکلها و نیروهای منتخصص و توانمند در رویکرد جدید مدیریتی لحاظ خواهد شد.

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: از همه نیروهای دلسوز، کارشناس بخش دولتی و خصوصی انتظار دارم برای اجرای برنامه های توسعه در بخش کشاورزی همراه ما باشند تا به کشاورزان و مردم استان خدمات لازم را ارائه دهیم و به اعتلای کشاورزی استان کمک کنیم

 

کدخبر: 763453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟