لزوم معرفی و انتقال سنت‌های کهن به نسل جوان

به گزارش رکنا از کردستان؛  اسماعیل زارعی کوشا روز پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱  در بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی و تصاویر مشاغل قدیمی و تاریخی شهر سنندج که به مناسبت روز سنه در خانه کرد برپا شده است، اظهار کرد: آداب و سنن یک جامعه در واقع بخشی از فرهنگ آن منطقه به حساب می‌آید.

استاندار کردستان، افزود:کردستان تلفیقی از تاریخ، طبیعت و فرهنگ را در خود جای داده و همواره مورد استقبال واقع شده است.

او بیان کرد: سنندج نیز به عنوان مرکز این استان، خاستگاه هنرمندان، مفاخر و مشاهیر برجسته‌ای است که نام و آوازه آنها نه‌تنها در کشور بلکه در خارج از مرزهای ایران اسلامی پیچیده است.

زارعی کوشا، نامگذاری ۶ اردیبهشت ماه به عنوان روز سنندج را فرصتی مناسب برای احیاء آداب و سنن گذشتگان عنوان کرد و یادآور شد: باید به‌منظور حفظ فرهنگ، تاریخ و تمدن استان، نسل جوان را با مشاغل قدیمی و توانمندی‌های موجود در کردستان بیش از پیش آشنا کنیم.

سنندج با ظرفیت‌های فراوان در مسیر رشد و بالندگی است

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت:شهرستان سنندج با وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف، در مسیر رشد و بالندگی است.

یعقوب گویلیان، اظهار کرد:نام‌گذاری ششم اردیبهشت‌ماه به‌نام روز‌ سنندج و درج آن در تقویم سالانه استان، فرصت مناسبی است تا از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی این شهر استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود:در راستای گرامیداشت این روز، نمایشگاهی به همت شهرداری سنندج و همکاری این اداره‌کل در خانه کرد سنندج برپا شده است.

او یادآور شد:در این نمایشگاه آثار هنرمندان حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، ابزارآلات مشاغل قدیمی، تصاویر تاریخی و هنری شهر و تصاویر مشاهیر و مفاخر کُرد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

گویلیان، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه را آشنایی نسل جوان با تاریخ و تمدن نسل های پیشین این دیارعنوان کرد و گفت:بسیاری از آداب و رسوم گذشتگان ما به دلایل مختلف کم کم در حال فراموش شدن است که در چنین مناسبتی‌هایی می‌توان با برگزاری مراسمات و نمایشگاه‌های متعدد نسبت به احیاء و انتقال آن به نسل‌های امروزی اقدام نمود.

گفتنی است شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سال ۱۳۹۷ نام‌گذاری ۶اردیبهشت‌ماه را به نام روز سنندج تصویب کرد.

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 775801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟