برنامه‌های بزرگداشت سالروز «سنندج» اعلام شد

به گزارش رکنا از کردستان؛ حسن عسگری در جلسه هماهنگی برگزاری روز سنه؛ سنندج که در فرمانداری برگزار شد، بحران هویت را بزرگ‌ترین مشکلات و آسیب‌های امروز بشریت به ویژه در میان نسل جوان خواند و اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راه حل‌ها برای پیشگیری از این گونه آسیب‌ها است.

وی افزود: می‌توان با تقویت حس وطن‌دوستی و زنده نگه داشتن آداب، رسوم و سنت‌های گذشته و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در میان جوانان، آنان را از گزند تهاجم فرهنگی غرب خصوصاً در فضای مجازی که متأسفانه فرهنگ و هویت اصیل و  را نشانه گرفته، حفظ کرد.

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در فرهنگی خواندن استان کردستان، برگزاری مناسبت‌ها و مراسمات روز سنه را از بهترین راه‌ها برای مقابله با بحران‌های هویت و تهاجمات فرهنگی دانست و تصریح کرد: همه ادارات نهایت همکاری و هماهنگی را با شهرداری سنندج داشته باشند.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف از جمله نماشگاه عکس‌های تاریخی سنندج، نمایشگاه صنایع دستی، آموزش بازی‌های بومی محلی، اجرای موسیقی‌های محلی، برپایی نمایشگاه از روز ششم اردیبهشت در عمارت خسرو‌آباد و خانه کُرد به مناسبت این روز خبر داد و  گفت: پخش برنامه‌های تلویزیونی و اکران رایگان چند فیلم مرتبط با سنه در سینما بهمن سنندج، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب، نصب المان، حضور و تجلیل از پهلوانان و نام‌آوران سنندجی در زورخانه پلوان نادر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه این ایام است.

عسگری بیان کرد: در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان در اقدامی خلاقانه قرار شده مطالب و برنامه‌های مرتبط با سنندج در برنامه‌های ویژه مدارس (بوم)، گنجانده شود.

 شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سال 1397 نام‌گذاری ششم اردیبهشت‌ماه را به نام «روز سنه» (روز سنندج) عنوان کرد.

 

عبدالحکیمی /کردستان 

 

کدخبر: 773283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟