سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو با هدف تسهیل امور مودیان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،عزیزاله عباس پور با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان امور مالیاتی گسترش خدمات الکترونیکی به مردم و کاهش مراجعه حضوری به مودیان است، اظهار داشت: با راه اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو اشخاصی که متقاضی انتقال خودرو هستند، قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، می توانند مالیات انتقال خودرو را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق سامانه  my.tax.gov.irپرداخت کنند.

وی افزود: پرداخت مالیات انتقال خودرو، قبل از انتقال آن، الزامی است و اگر انتقال دهندگان خودرو، از اقدام به این امر خودداری کنند و به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، هیچ گونه خدماتی در این خصوص به آنها ارائه نمی شود. در سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک نیز طراحی به شکلی انجام شده که شهروندان پیش از اخذ نوبت به درگاه سازمان امور مالیاتی هدایت می‌شوند و پس از پرداخت مالیات می‌توانند برای نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

عباس پور همچنین اظهارداشت: هزینه انتقال سند خودرو در مراکز تعویض پلاک بسیار پایین تر از دفاتر اسناد رسمی است و راه اندازی سامانه هوشمند ضمن کاهش هزینه های شهروندان از اتلاف انرژی و وقت مردم کاسته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو در اجرای ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرایی شده است، تصریح کرد: بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که از 13 دی ماه سال 1400 اجرایی شده است یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد از ارزش خودروهای وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می شود و شهروندان محترم می توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه پرداخت کنند.

 

کدخبر: 773718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟