اصلاح و بهسازی و احداث ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع برق در سطح شهرستان سلماس

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده  در سال 1400 همانند سال‌های اخیر شاهد نوسازی و توسعه شبکه توزیع برق در اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی هستیم، در همین راستا نیز طی سال گذشته در سطح شهرستان سلماس 62 کیلومتر شبکه توزیع برق اصلاح، بهسازی و احداث شده و همچنین بیش از 2 هزار و 300 انشعاب جدید به مشترکین این شهرستان افزوده شده است.

در راستای تامین برق متقاضیان جدید طرح توسعه و احداث شبکه فشار ضعیف هوایی در مناطق شهری سلماس و تازه شهر به طول 5 کیلومتر و طرح تامین برق متقاضیان جدید در مناطق روستایی نیز به طول 10 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

در سالی که گذشت مدیریت توزیع برق سلماس توانست طرح نصب چراغ روشنایی معابر 50 و 70 وات را در معابر روستاهای سلماس به تعداد 180 دستگاه و طرح اصلاح و ساماندهی شبکه فشار ضعیف هوایی تکفاز به سه فاز را در مناطق مختلف به طول 6 کیلومتر اجرا نماید.

در سال 1400، 2 هزار و 382 انشعاب برق جدید به متقاضیان شهری و روستایی در حوزه مدیریت توزیع برق سلماس واگذار شده است.

همچنین در سال گذشته 340 دستگاه از کنتورهای معیوب مشترکین تعویض گردیده و 820 مورد نیز فروش برق موقت روزانه انجام شده است.

اداره تست و کنترل لوازم اندازه گیری مدیریت توزیع سلماس در 12 ماهه سال 1400 نسبت به تست و اصلاح لوازم اندازه‌گیری مشترکین عادی و دیماندی و نیز هوشمندسازی مشترکین چاه‌های کشاورزی اقدام نموده که در این راستا تست لوازم اندازه‌گیری مشترکین عادی 13 هزار و 992 دستگاه و لوازم اندازه‌گیری مشترکین دیماندی 1706 دستگاه انجام یافته و در این مدت 278 دستگاه لوازم اندازه‌گیری عادی و دیماندی نیز اصلاح شده است.

در راستای اجرای طرح هوشمند سازی به تعداد 175 دستگاه کنتور معمولی مشترکین کشاورزی و صنعتی و به تعداد 80 دستگاه کنتور مشترکین خانگی پرمصرف به کنتور هوشمند فهام تبدیل گردیده است.

از جمله سایر اقدامات برق سلماس می توان به بازدید و تعمیرات ۲ هزار و ۸۲۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و تعداد ۱ هزار و۲۲۲ دستگاه پست‌ هوایی و زمینی اشاره کرد.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 773707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟