تلاش برای فراهم شدن زمینه پرداخت حقوق کارگران شرکت اروم دشت پس از 12 سال و راه اندازی مجدد آن

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و تعدادی از مدیران سازمانهای تابعه و مسولین قضایی استان  از واحدهای تولیدی آفتاب، یخ خشک و اروم دشت بازدید نمودند.

عتباتی گفت: شرکت صنایع غذایی آفتاب که یک شرکت موفق هست با هماهنگی دستگاه قضایی استان کار بسیار ارزشمندی را انجام داده و از مجموع 184نفر پرسنل خود 95 نفر زندانی را به کار گمارده تا هم معیشت آنها تامین و هم روند اصلاح و بازپروری آنها اتفاق بیافتد،پاره ای مسائل و مشکلات در حوزه بانکی و بعضی ادارات دارد.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: دومین شرکت که بازدید شد یک واحد دانش بنیان هست که در صورت حمایت تاثیر شگرفی در صنعت استان را به همراه خواهد داشت شرکت آیس پلاس که از دی اکسید کربن یخ خشک تولید می کند که استفاده های متنوعی در صنعت، صرفه جویی در منابع آب و پاکسازی محصولات کشاورزی از سموم شیمیایی و.. دارد. 

عتباتی با ابراز تاسف از تعطیلی شرکت اروم دشت خاطر نشان ساخت :چندین سال راکد ماندن یکی ازبزرگترین واحدهای تولید کنسانتره ناراحت کننده میباشد ومتاسفانه کوتاهی هایی در این زمینه صورت گرفته و این واحد تولیدی را که می توانست با ظرفیت بیش از 200 نفر کار کند زمین گیر کرده که عوامل گوناگون در آن دخیل بوده اند و در اسرع وقت مورد بررسی کارشناسانه قرار خواهند گرفت. 

مقام ارشد قضایی استان در پایان ابراز امیدواری کرد: مشکلات واحدهای تولیدی مزبور دراولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان طرح و اتخاذ تصمیم خواهد شد و اولویت اول هم حق وحقوق کارگران این واحد هست که بیش از 12 سال هست حدود 74 نفر کارگر حقوق خود را نتوانسته اند دریافت کنند و سپس مزایده و فروش شرکت برای ورود سرمایه گذار و راه اندازی مجدد این واحد تولیدی بزرگ در دستور کار قرار دارد. این بازدید بعد از ظهری پس از 4 ساعت به پایان رسید.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 773659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟