اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش رکنا از شهرکرد،سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۱۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه تست ۹ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۳ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد، آمده است، هم اکنون ۳۹ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز خرسندی از اینکه، طی شبانه روز گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۸۴۸ نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان ۶ نفر اعلام شده و آمده است، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۹۳ هزار و ۴۳۹ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۹۸ هزار و ۱۷۳ نفر به کرونا قطعی شده است.
درخشان افزود: در ادامه این اطلاعیه آمده است، هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان های بروجن، بن و فارسان قرمز، شهرستان های شهرکرد و کیار نارنجی و وضعیت شهرستان کوهرنگ، سامان، خانمیرزا، اردل و لردگان زرد است.
به گفته وی در ادامه این اطلاعیه ، تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی موثر ترین راه برای مقابله با سویه امیکرون بیان شده و آمده است، جهش قابل توجه آمار مراجعین سرپایی به مراکز درمانی استان هشداری است برای کسانی که نگران شروع موج ششم بیماری کرونا در استان هستند.
وی اضافه کرد: همچنین با بیان اینکه، ۲۰ درصد بستری‌های تنفسی کرونا در کشور، ‌کودکان هستند، ضمن توصیه به والدین جهت اقدام به موقع برای واکسیناسیون فرزندان ۵ تا ۱۲ ساله آمده است، کودکان کمتر از ۱۲ سال که هنوز در جریان دریافت اولین دز واکسن هستند ایمنی کافی در برابر کووید ندارند؛ بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه ها و توصیه های بهداشتی آمده است، باید رعایت بهداشت فردی و عمومی در جهت کنترل بیماری کرونا و سویه امیکرون و جلوگیری از شیوع آن جدی گرفته شود. تزریق به موقع سه دز واکسیناسیون، استفاده از ماسک، شست شوی دست ها، پرهیز از تجمعات، تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله فیزیکی از مواردی است که مردم باید در تداوم آن اهتمام ورزند و از هرگونه سهل انگاری در این زمینه خودداری کنند. همچنان مراقبت از سالمندان، گروه‌های پُر خطر، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و کودکان همراه با واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در اولویت قرار دارد. با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنیم. با پرهیز از عادی انگاری از تحمیل هزینه‌های سنگین مالی و اجتماعی جلوگیری کنیم.با توجه جدی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، به حفظ سلامت جامعه و ریشه کنی بیماری کرونا کمک کنیم.
وی تصریح کرد: در ادامه به تشکیل یکصد و چهاردهمین نشست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهوری، وزیر بهداشت، مسئولان کشوری، استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، استاندار محترم چهارمحال و بختیاری، سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاون غذا و دارو دانشگاه، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان و جمعی از مدیران با محوریت تشریح مدیریت هوشمند کنترل بیماری کرونا، و اعلام رنگ بندی استان ‌ها به لحاظ شیوع کووید۱۹، تاکید بر واکسیناسیون و جلوگیری از هرگونه عادی انگاری در جامعه‌ای اشاره شده است.

مصیبی دهکردی/ شهرکرد 

کدخبر: 773706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟