اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش خبرنگار رکنا در شهرکرد، 

سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی ۲۴ ساعت ۱۵۹۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۰۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه نتیجه تست ۵۶۲ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۸۰ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد آمده است، هم اکنون ۵۷۲ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۴۴۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته ۳ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۲۵۱ نفر است.

وی گفت: هم اکنون ۶۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

درخشان افزود: در ادامه این اطلاعیه به قرار گرفتن شهرستان های ۱۰ گانه استان در لیست شهرستان های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، اشاره شده است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه هجدهمین روز از مردادماه ۱۴۰۰ کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا بر لزوم رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی تاکید شده و آمده است، زعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری مراسمات در فضای باز همزمان با ایام ماه محرم الزامی است.

درخشان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دسته روی، حرکت هیئت ها، پذیرایی، توزیع نذورات و برپایی ایستگاه صلواتی در ایام سوگواری عزاداری حسینی در ماه محرم و صفر ممنوع است.

وی افزود: برگزاری مراسم تنها در فضای باز به مدت ۲ ساعت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی امکان پذیر است

درخشان گفت: در ادامه این اطلاعیه آمده است، هم اینک کشور و استان در شرایط بحرانی به سر می‌برد چرا که از طرف مردم رعایت پروتکل‌‌ های بهداشتی کمرنگ شده است و خطر تجمع همچنان به عنوان مهمترین تهدید سلامتی وجود دارد.

درخشان گفت: همچنین در این اطلاعیه با اشاره به بی احتیاطی و عدم جدیت در اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها از سوی مردم و مسیولین، گفتگوی دکتر رحمانی و مهندس جزایری معاونین محترم درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در برنامه رادیویی "مردم و مسئولان" با محوریت تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا، محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی، بررسی روند واکسیناسیون و دستورالعمل های رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام ماه محرم برگزار شد.

مصیبی دهکردی/ شهرکرد

کدخبر: 711825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟