اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش خبرنگار رکنا در شهرکرد،سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۹ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۰۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه تست ۳۰۷ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۷۲ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد، آمده است، هم اکنون ۶۷۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۷۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته ۱۰ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۳۲۶ نفر اعلام شده است.

وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان ۷۲ نفر اعلام شده و آمده است، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۸۲ هزار و ۳۳ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۶۵ هزار و ۷۵۴ نفر به کرونا قطعی شده است.

درخشان افزود: در ادامه این اطلاعیه به قرار گرفتن شهرستان های ۱۰ گانه استان در لیست شهرستان های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، اشاره شده است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه سی امین روز از مردادماه ۱۴۰۰ کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا بر لزوم رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی تاکید شده و آمده است، سیر صعودی شیوع ویروس منحوس کووید۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری همچنان تداوم دارد.

وی تصریح کرد: در ادامه این اطلاعیه آمده است،حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر نیز با علایم بالینی کاملا منطبق با کرونا با تست مولکولی منفی در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

درخشان گفت: همچنین با بیان اینکه روند واکسیناسیون کرونا همچنان در استان تداوم دارد آمده است، تاکنون ۲۵ پارت واکسن کرونا شامل ۲۳۹۵۰۰ دز وارد استان شده که ۲۲۵۵۰۰ دز بالغ بر ۹۵ درصد آن برای گروه های پرخطر و گروه های سنی مختلف در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا استان تزریق شده است. درحال حاضر واکسیناسیون گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال در حال انجام است و تاکنون ۶۵ درصد این گروه سنی واکسن کرونا را دریافت و با رسیدن این رقم به ۷۰ درصد گروه سنی جدید برای تزریق واکسن فراخوان می شوند. همراه داشتن کارت شناسایی و مطلع نمودن کادر بهداشتی از داروهای مصرفی حین مراجعه به مراکز تجمعی واکسیناسیون کرونا و مراکز بهداشتی و درمانی الزامی است. تغذیه مناسب شامل مایعات گرم ، سوپ ، آش، میوه ، آبمیوه و سبزیجات تازه در ساعات اولیه از توصیه های تغذیه ای کارشناسان به کسانی است که واکسن کرونا را تزریق نموده اند. اعمال محدودیت های تردد در مبادی ورودی استان همچنان تداوم دارد.

مصیبی دهکردی/شهرکرد 

کدخبر: 714047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟