۴۳ درصد مشترکان استان مرکزی دو برابر الگو آب مصرف می کنند

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،یوسف عرفانی در خصوص وضعیت منابع آبی استان مرکزی گفت: قیمت آب برای مشترکان خانگی که بر اساس الگوی مصرف ماهانه تا ۱۴ مترمکعب آب مصرف کنند، افزایش نخواهد یافت.

وی اظهار داشت: به طور میانگین در سال گذشته ۴۸ درصد از مشترکین خانگی الگوی مصرف آب را در استان مرکزی رعایت کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت نیرو با هدف اصلاح تعرفه‌های آب به منظور مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تهیه شده و بر اساس آن قبوض آب بهای مشترکین پر مصرف با افزایش نرخ آب و به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.

عرفانی نسب با اشاره به میزان تعرفه آب در ویلاها، باغ ویلاها، خانه باغ‌ها و مجتمع‌های مسکونی که محل زندگی دائمی و کسب و کار افراد نیستند، گفت: در اقامتگاه‌های غیردائم در صورت رعایت الگوی مصرف آب تا ظرفیت قراردادی با افزایش نرخ آب بها مواجه نخواهند شد و برای مصارف مازاد بر ظرفیت قراردادی نرخ آب آزاد محاسبه می‌شود.

وی اظهار داشت: مشترکان کم مصرف تحت حمایت سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد امام مشمول معافیت هستند و این دسته از مشترکین چنانچه در هر دوره مصرف ماهانه یک سوم الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول معافیت شده و هزینه آب بها برای این دسته از مشترکین رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه ۴۳ درصد از مشترکین آب استان تا ۲ برابر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند عنوان کرد: ۹ درصد از مشترکین آب خانگی بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند که بیشترین این تعداد، مشترکین ساکن در روستا و جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 773641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟