شورای پیشکسوتان دفاع‌مقدس در شهرستان‌ها تشکیل شود

به گزارش رکنا ازشهرکرد،  غلامعلی حیدری در جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع‌مقدس در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تشکیل مجمع شورای پیشکسوتان دفاع‌مقدس در استان را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه تعمیم داده شود، این کار بسیار ارزشمند است.

   استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جامعه ایثارگری امروز نقش تاثیرگذاری در  تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند، توضیح داد: مقام معظم رهبری پنج مرحله را برای تحقق تمدن اسلامی تشریح کرده‌اند، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی از مراحل این تمدن است و اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم، برای رسیدن به جامعه اسلامی همه باید تلاش کنیم، پیشکسوتان دفاع در این مسیر نقش بسزایی دارند.

   وی افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مرحله اول نیازمند انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در قالب‌های مختلف هستیم، برای این مسئله باید دستورالعمل‌ اجرایی تدوین کنیم، از زبان هنر در این راستا می‌توان بهره برد.

   حیدری عنوان کرد: در گام دوم باید سختی‌های جنگ و جهاد برای افرادی که در دوران دفاع‌مقدس حضور نداشته‌اند، بیان شود، بهترین شیوه بیان خاطرات آن دوران است، حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در جمع‌های مختلف برای خاطره‌گویی بسیار موثر است.

   استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: این دستاوردها باید در مدارس، دانشگاه‌ها و در جمع جوانان توسط پیشکسوتان دفاع مقدس با رویکرد بصیریت‌افزایی بیان شود.

   وی ادامه داد: باید در خصوص اقدامات آمریکا و استکبار برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی افشاگری صورت بگیرد، امروز دشمن‌شناسی یکی از موضوعات مهم است، در این مسئله می‌توان از راه‌های مختلف استفاده کرد.

  حیدری با اشاره به اینکه باید سبک زندگی شهدا را به جوانان معرفی کنیم، یادآور شد: باید برای جوانان الگو آفرین باشیم، باید شهدای شاخص و شهدای مقاومت به جوانان معرفی شوند، همچنین تاثیر انقلاب اسلامی در جهان برای افراد تبیین شود.

  استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: الگوی جبهه مقاومت، دفاع مقدس بود، اگر تلاش‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، اکنون داعش در ایران بود، معارف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مدارس ترویج شود.

   وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید منتظر بودجه و اعتبار باشیم، اظهار کرد: باید از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس برای این مهم استفاده کنیم، شورای پیشکسوتان در شهرستان‌ها تشکیل شود.

   حیدری تصریح کرد: دولت سیزدهم گام‌های بلندی برای حل مشکلات کشور برداشته است، اما حجم مشکلات بالا است، در این مدت کوتاه تلاش شد تا مشکلات چهارمحال و بختیاری احصا شود و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، جلسات متعددی نیز در سطح کلان برای رفع این مشکلات برگزار شد.

  استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری در استان  وجود دارد، باید تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه شاهد توسعه استان خواهیم بود.

  وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای اجرای طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است، عنوان کرد: زیرساخت‌های برای احداث مسکن در ۲۶ شهر استان فراهم شده است.

  حیدری با تاکید بر اینکه تامین آب پایدار برای شرب، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این حوزه در دستور کار قرار دارد، عملیات اجرایی سد باباحیدر از ۱۲ سال قبل آغاز شده، اما به بهره‌برداری نرسیده است، تکمیل این سد می‌تواند تحول ایجاد کند.

  استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: آبرسانی سد بیدکان، احداث سد آقبلاغ و آبرسانی از طریق سد خرسان جزو برنامه است، مجوز برداشت از رودخانه کارون اخذ شده است، آبخیزداری نیز در دستور کار قرار دارد.

   وی در پایان گفت: نباید اجازه بدهیم دشمن به وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان خدشه وارد کند، این مسئله نیازمند امیدآفرینی است، باید از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای بسیج، هنرمندان و ... استفاده کنیم.

مصیبی دهکردی/شهرکرد

کدخبر: 772627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟