هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان سامان ممنوع است

به گزارش رکنا از شهرکرد،احمدرضا بهرامی گفت: با توجه به اراضی حاصلخیز شهرستان سامان و قرار گرفتن این شهرستان در حاشیه رودخانه زاینده رود ممکن است زمین خواران و افراد سودجو قصد دست درازی به اراضی ملی و سرمایه های مردمی را داشته باشند که باید مسئولان مربوطه ضمن هماهنگی و تعامل مستمر از هرگونه سوء استفاده های احتمالی در این زمینه پیشگیری و از حقوق عامه مردم صیانت کنند. وی تصریح کرد: قطعاً همکاری ها و اقدامات پیشگیرانه مسئولان و نهادهای متولی در خصوص مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز می تواند از تشکیل بسیاری از پرونده ها در دادگستری نیز جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان یکی دیگر از موضوعات مهم در شهرستان سامان را توجه و نظارت بر ورود گردشگران دانست و گفت: از آنجا که ممکن است گاهی با ورود و اسکان افراد گردشگر به منطقه تنشهایی میان مردم به وجود آید لذا دستگاه قضایی استان با همراهی نیروی انتظامی باید اوضاع را کاملاً تحت کنترل داشته و در صورت بروز اتفاقاتی که منجر به دستگیری و زندانی شدن افراد شود، ضمن در نظر گرفتن رسالت اصلی دستگاه قضا برای برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان آرامش مردم، برای مرتکبان جرائم سبک که فاقد سابقه کیفری هستند حتی المقدور از مجازات های جایگزین حبس، تعلیق مجازات و یا اعطاء مرخصی استفاده کند.

بهرامی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود و کمبود نیروی انسانی در دادگستری و دادسرای شهرستان سامان بیان داشت: تلاش داریم با انجام برخی جابجایی ها مشکلات کمبود نیرو در این حوزه قضایی را به حداقل برسانیم اما آنچه که باید همواره مد نظر همکاران محترم قضایی و اداری قرار گیرد استفاده حداکثری از امکانات و صرفه جویی در هزینه ها با توجه به شرایط تحریمها و تنگناهای فعلی اقتصادی است.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با تأکید بر ضرورت سرکشی دوره ای مسئولان قضایی بر کار دفاتر و ارتباط با همکاران قضایی و اداری، تسریع در رسیدگی به کار مردم و حفظ کرامت انسانی شهروندان در مراجع قضایی را از مهمترین ارکان سیاستهای قوه قضائیه برشمرد.

خاطرنشان می شود در بازدید سرزده رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان از دادگستری و دادسرای شهرستان سامان از کارکنان نمونه این دو مجموعه قضایی نیز تجلیل شد.

مصیبی دهکردی شهرکرد

کدخبر: 738144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟