جهت تامین آب پایداراجرای پنج طرح در دستور کار قرار گرفت

به گزارش رکنا از شهرکرد ،محسن حسین‌میرزایی در جمع خبرنگاران  استان چهارمحال و بختیاری افزود:  یکی از مهمترین برنامه‌های استان برای تامین آب پایدار تکمیل سد باباحیدر است که با بهره‌برداری از آن آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای پایین‌دست این سد تامین می‌شود.

وی ادامه داد:یکی دیگر از برنامه‌های مهم استان  که در دستور کار قرار دارد تکمیل سد گهرو و شبکه آبرسانی آن میباشد. 

به گفته سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، تامین اعتبار برای اجرای سد بیدکان و اجرای شبکه آبرسانی این سد، اجرای سد آقبلاغ و بخش بلداجی به همراه شبکه آبرسانی و انتقال آب از سد خرسان از دیگر طرح‌های موردنظر برای تامین آب شرب پایدار برای مردم استان است.

حسین‌میرزایی ، خاطرنشان کرد: به مردم استان اطمینان خاطر می‌دهیم با پیگیری مسئولان این پنج طرح به مرحله اجرایی برسد و هدیه‌ای از طرف نظام برای مردم استان باشد.

یکی از مهمترین مطالبات مردم استان چهارمحال و بختیاری تامین آب شرب پایدار است و این در حالیست که  استان  سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز میباشد ، ولی  پدیده خشکسالی بیش از یک دهه است که گریبانگیر  استان شده و پیامد های ناگواری بر محیط زیست، منابع آبی و همچنین فعالیت‌های اقتصادی مردم استان در طول این سالها پیامدهای در سال‌های اخیر گذاشته است .

 

کدخبر: 772008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟