۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای540طرح هادی روستایی نیاز است

علی اصغر آسمانی مقدم با اشاره به اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دولت به بنیاد مسکن تخصیص داده شد، افزود: این اعتبار برای طرح‌های هادی و جابجایی روستاهای درمعرض خطر درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ درصد اعتبارات سفر به بنیاد مسکن تخصیص داده شده است، افزود: برخی از طرح‌های هادی دارای افق ۱۰ ساله هستند و پس از آن نیازمند بازنگری است.

وی با اظهار اینکه طرح‌های هادی ۵۴۰ روستای استان نیازمند بازنگری است اما با کمبود اعتبار روبرو هستیم، گفت: تا زمانی که اعتبار نداشته باشیم نمی‌توان کاری انجام داد و در مجموع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری طرح‌های هادی نیازمند است.

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه بازنگری طرح‌های هادی سبب رفع مشکلات مردم می‌شود از کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها خواست تا این طرح را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران درباره تهیه سند مسکن روستایی با بیان اینکه سال قبل ۹ هزار و ۱۷۴ جلد سند برای روستاییان صادر شد، گفت: تاکنون در مجموع ۲۴۲ هزار و ۹۸۴ فقره سند روستایی در استان صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۶ هزار و ۹۶۲ سند مربوط به مسکن شهری بوده است.

وی از شناسایی و رصد بیش از ۴۴۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: ۲۵۵ هزار و ۶۷۳ واحد مسکن از استحکام لازم برخوردار و نوسازی شدند که ۵۷ درصد مسکن روستایی را شامل می‌شود.

مازندران/صدیقه عباسی نیک

کدخبر: 771731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟