ضروریت تشکیل شورای مسکن در شهرهای گلستان

به گزارش رکنا از گرگان ؛سیدمحمد حسینی  با اشاره به تجربه سیل ۹۸ گلستان افزود: در این حادثه، کارکرد موثر شورای مسکن استان در تلاش برای رفع موانع و ساخت هفت هزار واحد مسکن و تعمیر ۱۴ هزار خانه خسارت‌دیده در مدت زمان کوتاه مشاهده شد که می‌توان این طرح را در مقیاس شهرستانی نیز اجرا کرد.

وی بیان کرد: : پیگیری راه‌اندازی این شورا آغاز شده و امیدواریم با همراهی فرمانداران در زمانی کوتاه همه شهرهای استان اقدام به تشکیل شورای مسکن کنند.

حسینی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تامین اعتبار ساخت حدود ۱۰ هزار خانه روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را برنامه ریزی کرده افزود: اعتبار مورد نیاز ساخت این خانه ها ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی یادآور شد: از سه هزار و ۵۰۰ سهمیه ابلاغی امسال گلستان، تاکنون سه هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک های عامل معرفی شدند.

به گفته وی تسهیلات بانکی برای مناطق روستایی با سود چهار درصد و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با سود پنج درصد پرداخت می شود.

حسینی ادامه داد: با همراهی دستگاه های مرتبط و مشارکت بانک های عامل در تامین تسهیلات، تا پنج سال آینده حداقل نیمی از ۱۰۰ هزار خانه غیرمقاوم و کم دوام مناطق روستایی استان نوسازی خواهد شد.

در گلستان حدود ۵۰۰ هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۲۳۰ هزار خانوار معادل ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان روستایی هستند.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار دارد که سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸ و زلزله در تعدادی از روستاهای رامیان و مراوه تپه در سال ۹۹ نمونه بارز آن است


گرگان/فاطمه کرامتی

کدخبر: 722014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟