رییس اتاق بازرگانی از شرکت آپادانا سرام بازدید کردند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،درابتدای این بازدید،طی  نشستی ،مهندس پور کریم مدیر عامل آپادانا سرام گفت:در راس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین  فردی مصلح به امور و درد آشنا قراردارد که  از این باب جای خوشحالی و قوت قلب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است .

در بخش فروش و صادرات یکی از شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشتگی  ،محصولات آپاداناسرام است ، در رابطه با همکاری با سازمان همیاری شهرداری ما آمادگی کامل داریم و اگر انتفاعی از آن  شرکت آپادانا سرام  است،باید به استان برسد و برخی خدمات که از سایر استان تامین می شد را بومی سازی کرده و نیازهای شرکت در استان تامین شود.
وی افزود:در بخش معادن می توانیم از منابع استانی تهیه کنیم که هم به سود شرکت و معادن استان است 
امروز هزینه حمل و نقل یک پارامتر غیر قابل مدیریت و پیش بینی در بهای تمام شده است و این اگر حذف شود به شرکت کمک می کند مانیازمند این هستیم بانک اطلاعات معادن استان را در اختیار داشته باشیم .یکسری خدمات از استان می گیریم آماده هستیم خدمات متقابل را به استان ارائه کنیم و قطعا پای کار هستیم و کمک خواهیم کرد. 
مهندس پور کریم افزود:آپاداناسرام در قزوین یک نماینده پای کار ندارد این در حالی است که در استان های دیگر نماینده داریم
 
سازمان بازنشستگی درباره وضعیت بدهی آپاداناسرام پیگیر است و به دنبال رونق شرکت و  افزایش سرمایه هستیم و وضعیت سهام داران غیر باید مشخص شود و در آینده نزدیک زیان های انباشه پوشش داده می شود و تا پایان 1401 وضعیت آپادانا سرام مشخص می شود .
درادامه مهندس بخشنده رئیس  اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت:
بازارها با سرعت در حال پیشرفت هستند و اگر نتوانیم در جریان اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد قرار بگیریم، قطعا شیرازه کار از دست می رود.شرکت هایی مثل آپادانا سرام که حجم معاملات بالایی دارند، نیازمند بازارهای داخلی نیستند و حیاتشان به صادرات و فروش پیش بینی شده است .
وی افزود:یک اتفاق خوبی افتاده که  در دوره سه ساله مسئولیتم در اتاق بازرگانی با سه  استاندار قزوین کار کرده ام  و علی رغم چیزی که فکر می کردم امروز خیلی خوشحال هستم که درحال حاضر استانداری داریم که اعداد و ارقام را خوب می شناسد ودارای روحیه اقتصادی است و احساس می کنم در حوزه اقتصادی که استان ما یک استان تولیدی است ما در حال برگشت به ریل درست ساستگزاری هستیم.
رئیس هیات خبرگان بانکی استان خاطر نشان کرد:شبیه به شرکت آپادانا سرام چندین مجموعه در استان داریم که بر اساس برخی قوانین مثل بانکی و کارگری با موانعی مواجه اند تا سرمایه در گردش شرکت را به تولید مجدد بازگردانند.برای کمک ویژه به این مجموعه ها و نیاز به تغییر برخی قوانین است .
مهندس بخشنده یاد آور شد: ما به دنبال ایجاد emc  هایی هستیم  که می تواند کمک حال مجموعه هایی مثل آپادانا سرام باشد، پیشنهاد من این است که شرکتی emc بامشارکت سازمان  همیاری شهرداری تشکیل دهیم و تا صادرات شما را بر عهده بگیرد،هرچند   در نهایت نهادهای مالی اجرایی، شرکت آپادانا سرام را می شناسند و شرکت می تواند واردات و صادرات انجام دهد .راه اندازی و فعالیت شرکت emcمی تواند یک راهکار مناسب باشد برای صادرات شرکت ها و موجب تداوم صادرات می شود.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهار داشت :شرکت های چینی به واسطه بحث بیماری  کرونا و حمل و نقل های زیاد، هزینه ها را افزایش داده اند، در نتیجه برای کالاهای ارزان قیمت بازار اوراسیا قیمت حمل و نقل  افزایش چشمگیری  یافته است و اگر یک همکاری با مجموعه سازمان همیاری بین واحدهای تولیدی رخ دهد می توانیم بازار سازی در منطقه اوراسیا داشته باشیم. درپایان بازدید از خطوط تولید این واحد مستقر دراستان قزوین صورت گرفت.  ۱۷بهمن ۱۴۰۰
 

 

کدخبر: 770632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟