بانوان خانه دار بازنشستگی دریافت می نمایند

به گزارش رکنا از رشت، محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر ، افزود : بانوان نیمی از جمعیت کشور را شامل میشوند و زنان خانه دار بخش عمده ای با جمعیتی چند میلیونی را در این بین تشکیل میدهند . 

وی با اشاره به اینکه در بین بیمه پردازان اصلی تامین اجتماعی گیلان یک چهارم آنها را زنان در بر میگیرد اظهار داشت : ماموریت سازمان تامین اجتماعی تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای در اقشار مختلف است و زنان خانه دار به عنوان قشری بزرگ یکی از گروههای هدف برای تحقق این مهم میباشند . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بسیاری از بانوان خانه دار با توجه به تحت تکفل بودن توسط همسرانشان خود را دارای پوشش بیمه ای میدانند اذعان نمود در مفاهیم بیمه ای تحت پوشش بودن و بیمه شده اصلی بودن با یکدیگر متفاوت است و تعهدات اصلی سازمانهای بیمه گر به بیمه پرداز اصلی انجام میگردد و تنها برخی از پوششها همچون درمان و یا مستمری بازماندگان به اعضای خانواده و افراد تبعی تعلق میگیرد . 

محمد هرمزی با تاکید بر اینکه تمامی دختران و بانوان 18 تا 50 سال میتوانند با انعقاد بیمه زنان خانه دار در زیر گروه مشاغل آزاد و بیمه پردازی در یکی از سه نرخ تعریف شده ، از تعهدات مربوطه از جمله بازنشستگی ، راساً برخوردار شوند ، اذعان داشت : سه نرخ 12 درصد مبنای حق بیمه ( برای بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، 14 درصد ( برای بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و 18 درصد ( برای بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) در این نوع قرارداد برای مخاطبان پیش بینی شده است که مبلغ ماهانه آن در سال 1400 بین 318 هزار تومان تا 478 هزار تومان میگردد . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت با پرداخت سرانه درمان برای افرادی که فاقد این پوشش هستند امکان استفاده از این تعهد نیز مهیا میباشد . 

محمد هرمزی افزود : با این روش زنان خانه دار نیز همچون بانوان شاغل میتوانند در آینده از حقوق بازنشستگی مستقل بهره مند شده و در واقع این بیمه بمنزله سرمایه گذاری برای فراهم نمودن آرامش خاطر و امنیت روانی در سالهای پیری خواهد بود . 

شایان ذکر است انعقاد این قرار داد نیازمند مراجعه به شعب نبوده و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir میسر خواهد بود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 770423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟