گازرسانی به ۱۸۵ روستای شهرهای پول، کجور و بلده با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان

به گزارش رکنا از مازندران، همزمان با دهه فجر، آئین‌ کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده  و 185 روستای حومه شهرستان‌های نور و نوشهر با حضور چگینی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، حسینی‌پور استاندار مازندران، فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد، محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس،  علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران، ائمه جمعه نوشهر و صلاح الدین کلا و فرمانداران شهرستان‌های نور و نوشهر برگزار شد.

قاسم مایلی‌رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران در این مراسم گفت: از 3 هزار و 613 روستای بالای 20 خانوار مازندران تاکنون گازرسانی به دو هزار و 370 روستا به اتمام رسیده است.

وی افزود: تاکنون گازرسانی به بیش از 95 درصد روستاهای مازندران و نیز 99 درصد شهرستان‌های استان انجام شده است.

سرپرست شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: امروز آئین‌ کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده  و 185 روستای حومه شهرستان‌های نور و نوشهر با  اعتبار بیش از 800 میلیارد تومان در حال انجام است.

مایلی‌رستمی ادامه داد: در این پروژه به‌دلیل استفاده از خط انتقال قوی در این منطقه توانستیم حدودا با نصب 31 ایستگاه تقلیل فشار، 337 کیلوتر خط تغذیه و یک‌هزار و 500 کیلومتر خط توزیع برای 185 روستای مناطق پول، کجور، بلده و روستاهای حومه، مردمان این منطقه را از نعمت گاز برخوردار کنیم.

وی بیان کرد: این خط لوله نزدیک به 40 هزار خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد و در این پروژه برای مشترکین جدید طی سالیان آتی نیز پیش بینی شده است.

مایلی رستمی تاکید کرد: در این منطقه کار گازرسانی قطعا تا سال 1403 به اتمام خواهد رسید و برای سایر روستاهای استان نیز این قول را دادیه‌ایم که تا پایان سال 1402 به اتمام برسد.

مازندران/صدیقه عباسی نیک

کدخبر: 769927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟