دستاوردهای ۴۳‌ساله انقلاب اسلامی آینده‌ای روشن را برای مردم ایران نوید می‌دهد

به گزارش رکنا در همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در این مراسم با اشاره به اینکه رژیم‌ منحوس پهلوی دنبال سعادت و خوشبختی مردم کشور نبود، عنوان کرد: رژیم پهلوی، با فروش نفت و منابع به شکل خام، درآمد آن را صرف تقویت بنیه نظامی خود برای رویارویی با ملت و مردم کرد.

وی افزود: تجربه نشان داده بود که این قدرت پوشالی نه‌تنها کارایی لازم برای دفاع از این نظام پوشالی‌تر را نداشت، بلکه چون بدنه ارتش و نیروهای مسلح از مردم بود اعتقادی به نظام مستقر نداشت. رژیم منحوس پهلوی فکر می‌کرد با زرق و برق و دادن امتیازات به برخی از افراد، می‌تواند آن‌ها را بخرد.

وی گفت: سیستم و ساختار نظامی نظام پیشین به درد نظام شاهنشاهی نخورد چرا که بر یک اساس درست استوار نبود.

قاسمی‌فرزاد گفت: در دوران نظام ستم‌شاهی مصیبت‌های بسیاری بر مردم رفت و خیلی از سرزمین‌های ما از کشور جدا شد.

وی تصریح کرد: نظام پهلوی، چه در دوران پهلوی اول که دست‌ نشانده انگلیسی‌ها بود و چه پهلوی دوم، در ادامه نظا‌های ستم‌شاهی پیشین، درجه مصیبت و بدبختی مردم را بیشتر کرد.

وی گفت: کشور ما در زمان پهلوی، وابسته و به عنوان مستعمره کشورهای بیگانه بود.

استاندار همدان با اشاره به وضعیت مردم در زمان رژیم سابق، گفت: دوران قبل از انقلاب ما وظیفه داشتیم که نسخه‌های حکومتی در عرصه‌های اقتصادی، نظامی سیاسی و فرهنگی پهلوی را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی به دنبال زایل کردن ارزش‌های اسلامی بودند و حملات مستقیمی به اعتقادات اسلامی و قرآنی را در دستور‌ کار قرار داده بودند.

وی گفت: انقلاب اسلامی در سایه قیام منبعث از عاشورای امام خمینی(ره)، خوداتکایی و خودباوری را به ما یاد دادند.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: امام خمینی (ره)، چون در‌مورد نظام شاهنشاهی پهلوی احساس خطر کردند، خرداد سال ۱۳۴۲ پرچم قیام را به دست گرفتند و با مدد الهی و حضور مردم این نظام را سرنگون کردند. بنابراین نظام الهی جمهوری اسلامی که امام خمینی(ره) برپا کرد، بر پایه و اساس آگاهی، روشن‌بخشی و علم و دانش استوار است. بعداز انقلاب رشد دانشگاه‌ها و تحصیل‌کرده‌های ما با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست.

قاسمی‌فرزاد گفت: مقام معظم رهبری همیشه تاکیدشان بر رشد و علم و آگاهی است، چرا که این دانش و فناوری است که پایدار است. آینده مردم و ملت ایران اسلامی در‌گرو سختی‌هایی است که تا کنون متحمل شده است.

وی گفت: هیچ ملتی بر رشد و صلاح و رستگاری نرسیده، مگر اینکه یک دوره پر مشقت را طی کرده باشد. قطعا ملت ما با دستاوردهایی که در این ۴۳ سال به دست آورده است روز و روزگار روشن در انتظارشان خواهد بود.

استاندار همدان، گفت: مقام شامخ و بزرگ معلمان و فرهنگیان را تکریم خواهیم کرد، آنها باید هوشیار باشند تا دشمنان از کاستی‌ها و مشکلات آنها سواستفاده نکند.

وی در‌ پایان گفت: دشمنان می‌خواهند کانون‌های نا آرامی را در بین کارکنان دولت، فرهنگیان، کارگران ایجاد کند و آن‌ها را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهد؛ اما فرهنگیان بصیر و آگاه ما، مسیر درست را تشخیص خواهند داد‌. بی شک دولت سیزدهم به دنبال سامان دادن بی‌تدبیری‌های دولت‌های پیشین است و برای رفع مشکلات و مسائل اقشار مختلف برنامه دارد.

 

کدخبر: 769426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟