افزایش ۶ درصدی خانوارهای معیشت بگیر کمیته امداد در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد،  رضا سلم آبادی گفت: در حاشیه مشهد ۶۰۰ واحد مسکونی، ۲۰۰ واحد در رشتخوار و ۱۰۰ واحد دیگر در سبزوار ساخته می‌شود. در حال حاضر ۳هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی درحال ساخت است که ۴۶۱ واحد تحویل داده شده و ۲۷۸ واحد نیز تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها از ۳ منبع ایجاد درآمد می شود؛ بند ب تبصره ۱۶ بوده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی ابلاغ شده و فقط ۲۶ درصد آن باقی مانده، همچنین ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی و ۵۸ میلیارد تومان نیز از هم افزایی ابلاغ شده که جمعا ۷۰۳ میلیارد تومان جمع آوری شده و تاکنون ۶۹۰ تومان وصول شده است.

وی ادامه داد: منابع درآمد کمیته امداد از اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی است، در خراسان رضوی ۲۱۲ هزار خانواده تحت حمایت، ۱۷۷ هزار معیشت بگیر هستند که ۸۴ هزار خانواده شهری و ۹۵ هزار خانواده روستایی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۹۰۰ فرزند نیازمند داریم که ۱۱۵ هزار حامی به بعضی از آن ها را تحت حمایت قراردادند. ازین تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۲ کودک یتیم و ۲۴ هزار فرزند محسنین هستند.

سلم آبادی بیان داشت: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال از ۴۵۰ صندوق صدقات در منازل مشترکین و ۱۹ هزار و ۷۰۰ صندوق معابر، ۲۵ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: ۱۱۷ میلیارد تومان نیز از شهرها و روستاهای استان زکات جمع آوری شده که توسط خود مردم و خیران، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: در بحث درمان، مددجویان کمیته امداد نیازمند حمایت مردم هستند، ۴ هزار و ۳۲۰ بیمار صعب العلاج در استان وجود دارند.

وی افزود: ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد که به ازای هر واحد ۴۵ میلیون تومان توسط بنیاد علوی، ۳۵ میلیون تومان کمک کمیته امداد و ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه توسط بنیاد مسکن صورت میگیرد.

کدخبر: 769471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟