۵۳ درصد افراد تحت پوشش استان بدون سرپرست

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،همایش وکیل مهربانی و مراسم تجلیل از وکلای نیکوکار با همکاری کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.‌

در این مراسم که صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حق گویان مدیرکل امداد استان،سید محمد حسینی رئیس کانون وکلا و جمعی از خانواده های وکلا حضور داشتند از 60 نفر از وکلای نیکوکار تجلیل شد.

مهر علی حق گویان گفت: میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) فرصتی است تا فرهنگ انفاق و کار خیر را در جامعه ترویج کنیم.

وی اضافه کرد: کمیته امداد ۱۷ خدمت اصلی با ۱۲۰ خدمت زیر مجموعه دارد و برای تامین معیشت، خدمات اجتماعی، تامین مسکن، کمک به ازدواج مددجویان جوان و اعطای وام ضروری، تامین مواد غذایی، رفع سوء تغذیه نوزادان و درمان نیازمندان اقدامات موثری انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این نهاد با داشتن ۱۷ اداره در استان با ۳۲ هزارخانوار، جمعیتی بالغ بر ۶۲ هزارنفر را تحت پوشش دارد و سالانه به بیش از 50 هزار نفر دیگر نیز به صورت موردی خدمات رسانی می کند و جامعه تحت پوشش کمک های موردی و مستمر به 112 هزار نفر می رسد.

حق گویان اظهارداشت: در استان ۸۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش داریم که ۱۱۲ نفر آنها دارای رتبه برتر دانشگاهی هستند.

وی بیان کرد: ۹ هزار یتیم در استان داریم و ۳۰ هزار حامی به آنها کمک می کنند و کمترین کمک مردم هم برای ما برکت دارد.

این مسئول اضافه کرد: در سه حوزه اصلی برنامه راهبردی داریم که حوزه فرهنگی برای قطع زنجیره فقر هدف گذاری شده و حوزه مسکن و تامین سرپناه را جدی گرفته ایم تا امنیت و رفاه اجتماعی تضمین شود و پس از آن به اشتغال خانواده ها اهمیت جدی داده ایم.

حق گویان اظهارداشت: ۳۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مستاجر و یا بد مسکن هستند که باید برای آنها سرپناه تامین کنیم. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: حوزه اشتغال و خودکفایی خانواده ها در اولویت برنامه ها قرار دارد و بیش از 240 میلیارد تومان اعتبارات این نهاد را که یک سوم اعتبارات محسوب می شود برای ایجاد اشتغال اختصاص داده ایم.

وی گفت: از همه شهروندان درخواست می کنیم حتی با یک هزار تومان سهامدار بورس نیکوکاری شوند و بدانند هر ریال آنها برای ما برکت دارد.

در ادامه از درگاه پرداخت الکترونیک صدقه کمیته امداد استان قزوین رونمایی شد.

با راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک صدقه با استفاده از سیستم«کیو آر» ضمن تسریع در کمک رسانی، صرفه جویی در هزینه ها،پیشگیری از سرقت و استهلاک پول ملی، حذف مراجعه حضوری به کمیته امداد در دوران کرونا و بی نیازی به صندوق صدقات زمینه ساماندهی کارها نیز مهیا می شود.

مهدیه بیگلری از فرزندان معنوی کمیته امداد هم یک دکلمه اجرا کرد.

در پایان از 60 وکیل حامی و خیر تجلیل شد.

 

 

کدخبر: 765750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟