10هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند

به گزارش رکنا، قباد مبشری روز سه شنبه تاکید کرد که براساس آمار موجود ، 30 هزار و 758 طرح اشتغال زا با یک هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری در سال های گذشته برای مددجویان کمیته امداد و اقشار نیازمند در استان اجرا که منجر به خروج 10هزار خانواز از چرخه حمایتی این نهاد شده است.

وی در عین حال تصریح کرد که 13 هزار خانوار جدید شامل کارگران، کشاورزان و افراد بی‌بضاعت در مناطق مختلف این استان ،سال جاری وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شده اند.

مبشری دلیل ورود این تعداد خانوار به چرخه حمایتی جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ذکر کرد اما توضیح بیشتری درباره شرایط اقتصادی جامعه نداد.

وی تصریح کرد: این نهاد هم اینک به 40 هزار خانوار در شهرستان های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت‌رسانی می‌کند.

مبشری افزود: از ابتدای تأسیس این نهاد تاکنون هفت هزار و 760 واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش در استان ساخته و خریداری ‌شده و 40 هزار مورد خدمات عمرانی در زمینه تعمیرات واحدهای مسکونی به نیازمندان ارائه ‌شده است.

مبشری تاکید کرد که در 39 سال گذشته ، سه هزار و 150 میلیارد ریال هزینه مستمری به مددجویان کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌ شده است.

وی پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی از محل اعتبارات کمیته امداد را از دیگر برنامه‌های حمایتی این نهاد برای افراد زیر پوشش عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مددجویان و افراد نیازمند 84 هزار و 188 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی با بیش از 636 میلیارد ریال اعتبار پرداخت ‌شده است.

وی پرداخت 46 هزار و 746 مورد جهیزیه و کمک ‌هزینه ازدواج، بیمه اجتماعی 11 هزار و 207 نفر، بیمه درمانی 10 هزار و 808 نفر، پرداخت کمک ‌هزینه تحصیلی به 12 هزار دانش ‌آموز و دانشجو و پرداخت خدمات موردی به 72 هزار و 418 نفر را از دیگر اقدامات 39 ساله این نهاد برشمرد.

با آمار جدید ،شمار خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد از 40 هزار خانوار فراتر می رود و جمعیت این تعداد خانوار به 100هزار نفر نزدیک می شود.

براس آمار کمیته امداد به بیش از سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 در استان نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.

با این آمار نزدیک به 14 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون نزدیک به 720 هزار نفر جمعیت دارد .

75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.

شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟