ویژه برنامه‌های دهه فجر در قم آغاز شد

به گزارش رکنا از قم ،این آیین با تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید و پخش سرود ملی آغاز و در لحظه ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به کشور در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی، سرود مشهور «خمینی ای امام» پخش شد.

 

در این مراسم آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) سخنرانی کرد و مرتضی حیدری فرماندار، تعدادی از مسئولان، نیروهای مسلح و مردم قم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور داشتند. 

 

در پایان این آیین، شرکت‌کنندگان برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهیدان؛ با عبور از خیابان‌های آیت‌الله مرعشی نجفی (ارم) و معلم به سمت منزل قدیمی امام خمینی(ره) واقع در میدان روح‌الله در زیر بارش باران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حرکت کردند.

 

در طول این مسیر، شرکت‌کنندگان شعارهایی همچون «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «تداوم رسالت، ولایت فقیه است»، «احیاگر امامت، ولایت فقیه است» و «فرمانده کل قوا، ولایت فقیه است» سردادند و پرچم ایران و عکس‌های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند.

 

در محوطه بیرونی جلوی بیت امام خمینی(ره) با اجرای سرود ملی، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته شد و شرکت‌کنندگان تمثال امام راحل(ره) را گلباران کردند. 

 

مسئول ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم نیز در این مکان گفت: این مراسم با هدف ادای احترام به روح ملکوتی احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و شهدا و بیعت با رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

 

نصرت‌الله لطفی خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) قیام الهی خود را از شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) آغاز فرمودند که این قیام الهی به توفیق الهی منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شد.

 

وی بر بازخوانی شعارهای انقلاب به عنوان یک ضرورت، تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا، جهاد تبیین و جهاد روایتگری تاکید و بیان کرد: نباید اجازه دهیم که دشمنان جوانان ما را هدف قرار دهند و حقایق را تحریف و امید و باورهای مردم را تضعیف کنند. 

 

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

نظری / قم

کدخبر: 768823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟