بیش از 16 هزار نفر در حوزه اجتماعی تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند

به گزارش رکنا از مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از 16 هزار نفر در حوزه اجتماعی تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند ، افزود : یکی از اهداف سازمان بهزیستی توانمندکردن بانوان است تا آن ها از چتر حمایتی خارج و روی پای خود بایستند.

دکتر گوهردهی ادامه داد : ماهانه مبلغ 45 میلیارد ریال به صورت متمرکز به حساب زنان سرپرست خانوار واریز می گردد.
مدیرکل بهزیستی مازندران به کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت : در 9 ماهه سال جاری بهزیستی مازندران به کمک مراکز مجری طرح مرتبط با کودکان کار و خیابان ، 225 کودک را شناسایی کرد و این کودکان تحت حمایت قرارگرفتند.
وی با اشاره به اجرای طرح دوستدار کودک ، افزود : این طرح در استان مازندران به صورت پایلوت در دو شهرستان ساری و آمل عملیاتی شده است.

دکتر گوهردهی هدف از اجرای این طرح را تغییر نگاه جامعه نسبت به کودکان کار و خیابان برشمرد و ادامه داد : امید است به کودکان کار به عنوان افرادی که نیازمند حمایت در زمینه آموزشی ، فرهنگی و روانی می باشند توجه ویژه ای شود تا این کودکان بستر و زیر ساخت های لازم را دریافت کنند .

مدیرکل بهزیستی مازندران رویکرد سازمان را خانواده محوری و واگذاری آنان به خانواده دانست و افزود : در حال حاضر 339 کودک در بستر خانواده نگهداری می شوند و ماهانه بیش از 4 میلیارد ریال کمک هزینه امداد به این خانواده ها پرداخت می گردد.

وی به فعالیت اورژانس اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد : در 9 ماهه سال جاری به بیش از 72 هزار تماس (خط 123 ) پاسخ داده شد و همکاران ما خدمات لازم را ارائه کردند.

دکتر گوهردهی با اشاره به فعالیت خط تلفنی 1480 (صدای مشاور ) ، گفت : در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 130 هزار تماس با خط 1480  گرفته شده پاسخ داده شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران به غربالگری تنبلی چشم کودکان 3-6 سال اشاره کرد و افزود : برای 65 هزار نفر از کودکان 3-6 سال در سراسراستان غربالگری تنبلی چشم انجام شده است.

وی ادامه داد : غربالگری شنوایی نیز برای 19 هزار نفر از نوزاد صورت گرفته است. 
دکتر گوهردهی یکی از مهمترین اهداف بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و افزود : از ابتدای سال تاکنون 586 واحد مسکونی واگذار شده است که با توجه به واگذاری 174 واحد مسکونی در ایام دهه فجر این رقم به 760 واحد مسکونی می رسد که این تعداد حدودا دو برابر برش استانی می باشد.

مازندران/صدیقه عباسی نیک

کدخبر: 768630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟