در سال گذشته 28 هزار نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند

به گزارش رکنا؛ دکتر فرزاد گوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران به فراهم کردن امکانات لازم برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه تاکید کرد و گفت : دستگاه های مختلف و سمن ها زمینه را برای استفاده عموم مردم از همه امکانات موجود در جامعه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از 8 هزار فرد دارای معلولیت شنوایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارد ، افزود : یکی از دلایل اصلی اختلالات شنوایی ، اختلال ژنتیک است بنابراین یکی از برنامه های بهزیستی توسعه غربالگری و شناسایی بهنگام این اختلال برای ارائه خدمات درمانی به آنان می باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به غربالگری شنوایی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : در سال گذشته 28 هزار نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرارگرفتند که از این تعداد 46 نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی و اقدامات لازم برای آنان انجام گردید.

دکترگوهردهی خاطر نشان کرد : در سال گذشته برای همه کودکان اقدامات درمانی و کاشت حلزون انجام شد و هیچ فردی پشت نوبت کاشت حلزون قرار نگرفت.

وی با تاکید بر شناسایی به موقع نوزادان دارای اختلال شنوایی ، گفت : کاشت حلزون شنوایی پیش از گذشتن زمان طلایی درمان و با انجام اقدامات  توانبخشی بعد از آن می تواند موجب رشد گفتار و زبان فرد گردد بنابراین پذیرش فوری متقاضیان و تامین هزینه جراحی و کاشت یکی از مهمترین اقدامات سازمان در جهت پیشگیری از معلولیت می باشد.

در پایان این مراسم از ناشنوایان موفق در حوزه های فرهنگی ، ورزشی و هنری تجلیل بعمل آمد.

انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 726200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟