63 هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند

به گزارش رکنا از مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی خدمات متعددی را در حوزه های مختلف ارائه می کند ، گفت : در حال حاضر بالغ بر 170 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که از این تعداد 56 هزار نفر در حوزه توانبخشی و اجتماعی خدمات مستمر دریافت می کنند.
وی افزود : بالغ بر 325 میلیارد ریال به صورت ماهانه کمک مستمری به حساب خانوارهای تحت پوشش واریز می شود.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه در استان مازندران 115 مرکز مثبت زندگی فعالیت می کند ، ادامه داد : در این مراکز خدمات سطح یک در دور افتاده ترین مناطق ارائه می شود.

دکتر گوهردهی یکی از اهداف بهزیستی را جامعه محور کردن و بردن خدمات در دل جامعه عنوان کرد و گفت : در حال حاضر 34 مرکز مجری طرح CBR در استان وجود دارد که در 9 ماهه سال جاری در این مراکز به بیش از 15 هزار نفر خدمات ارائه شده است.

 وی با بیان اینکه 63 هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند ، افزود : از این تعداد بالغ بر 27 هزار نفر از توانخواهان دارای معلولیت جسمی – حرکتی هستند.

دکتر گوهردهی به ارائه خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 4100 نفر از جامعه هدف کمک هزینه وسایل توانبخشی دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در استان 113 مرکز نگهداری و توانبخشی روزانه و شبانه روزی فعالیت می کنند ، گفت : از این تعداد 26 مرکز به صورت شبانه روزی و مراقبتی فعالیت می کنند که در حال حاضر 1600 نفر از توانخواهان در این مراکز اقامت دارند.

وی با بیان اینکه 6 هزار نفر توانخواه بهزیستی از مراکز نگهداری شبانه و مراکز روزانه خدمات مستمر دریافت می کنند ، افزود : بالغ بر 71 میلیارد ریال به صورت ماهانه به حساب 113 مرکز حوزه توانبخشی به صورت متمرکز واریز می شود.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه خانواده محوری یکی از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی است ، ادامه داد : اولویت سازمان بهزیستی نگهداری افراد دارای معلولیت در درون خانواده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران نگاه سازمان را راه اندازی خانه های حمایتی برشمرد و گفت : کوچک کردن مراکز مراقبتی شبانه روزی با هدف ارائه خدمات مطلوب تر و فراهم کردن شرایطی مانند خانواده است که استان مازندران در این زمینه پیشرو می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر آزاد سازی مجتمع رفاهی شهید عظیمی بابلسر و آیا تخریبی صورت گرفته است ، گفت : مجتمع های آموزشی و رفاهی وابسته به وزارتخانه هاست و مسوولیت نگهداری و مدیریت آن برعهده اداره کل نیست.
دکتر گوهردهی با بیان اینکه از سه مجتمع فرهنگی _ آموزشی  متعلق به سازمان بهزیستی کشور در نوار ساحلی مازندران ، دو مرکز قبلا آزاد سازی ساحل را انجام داده است ، افزود : مرکز شهید عظیمی بابلسر تنها مرکز آموزشی _ رفاهی مختص جامعه هدف توانخواه می باشد که برای استفاده آنان از ساحل ، مناسب سازی لازم صورت گرفته است.
مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد : بحث آزاد سازی سواحل جزو قوانین است و رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به گیلان بر این موضوع تاکید کردند و بلافاصله به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید و همه دستگاه های استان نیز ملزم به رعایت آن هستند.
وی خاطرنشان کرد : استاندار مازندران به همراه جمعی از مسوولین استانی روز گذشته در نوارساحلی بابلسر حضور پیدا کرده و آزاد سازی سواحل را عملیاتی کردند و دستگاه های اجرایی نیز ملزم به رعایت هستند و سازمان ما نیز همراهی لازم را داشته است.

دکترگوهردهی با بیان اینکه ما ملزم به رعایت قوانین هستیم ، گفت : آزاد سازی ساحل دستور رئیس جمهور و استاندار مازندران بوده است ولی این مرکز تنها مجتمع اموزشی _ رفاهی مناسب سازی شده مختص به افراد دارای معلولیت در کشوراست که ما امیدواریم شرایط استفاده از جامعه هدف بهزیستی در این مجموعه مثل آحاد جامعه که باید آزادانه و مستقل دسترسی داشته باشند با مناسب سازی لازم صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید براینکه ما مطیع قوانین هستیم ، ادامه داد : تلاش ما براین است که  شرایط حضور جامعه هدف و توانخواه را مانند سایر آحاد جامعه در بستر آزاد ساحل فراهم کنیم.

مازندران/صدیقه عباسی نیک

کدخبر: 768629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟