سرانه ۲۸ میلیون ریالی هزینه مدیریت شهری به ازای هر شهروند قمی

به گزارش رکنا از قم، مجید محمدرضا خانی در توضیح فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم اظهار داشت: فرایند تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ از مهرماه ۱۴۰۰ در شهرداری قم آغاز و با صرف بیش ۱۰۰۰ نفر ساعت فعالیت بودجه سال ۱۴۰۱ درسه قالب اقتصادی، ماموریتی و برنامه راهبردی تدوین شد.

 

وی با اشاره به برنامه محوری در تدوین بودجه‌های سالیانه شهرداری قم افزود: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم بر مبنای دستیابی به چشم انداز بر اساس اهداف هشتگانه و ذیل راهبردهای ۲۹گانه و سیاست‌های ۸۱گانه تدوین شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: خروجی سیستم‌های کنترل مدیریت از جمله سامانه بازخورد استراتژیک، سامانه آمار و اطلاعات، سامانه کنترل پروژه و سامانه ارزیابی عملکرد شهرداری قم از جمله منابع کارشناسان برای تدوین بودجه سال آینده بودند.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی بودجه پیش‌بینی شده برای شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به شورای محترم برای بررسی و تصویب ارائه شده است.

رضاخانی افزود: بودجه پیشنهادی سازمان‌های تابعه شهرداری نیز شامل ۶۹۲۶ میلیارد ریال منابع و مصارف است که با حذف موارد مشترک با بودجه شهرداری جمعا بودجه پیشنهادی شهرداری قم و سازمان‌های تابعه به میزان ۴۷ هزار میلیارد ریال منابع و مصارف می‌رسد.

به گفته وی درآمدهای ساختمانی، عوارض و بهای خدمات، اوراق مشارکت و فروش اموال غیرمنقول از مهم‌ترین منابع درآمدی در بودجه شهرداری قم در سال آینده خواهند بود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت تحقق بودجه سال جاری شهرداری اظهار داشت: بودجه اصلاحیه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال به تصویب رسیده که ۱۰ هزار میلیارد ریال جاری، ۲۳ هزار میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه‌ای و دو هزار میلیارد ریال تملک دارایی مالی است.

وی با اشاره به اینکه میزان عملکرد شهرداری قم در بودجه ۱۰ ماهه سال جاری ۷۰ درصد است گفت: از نظر فیزیکی اهداف بودجه ۷۰ درصد محقق شده‌اند.

رضاخانی با اشاره به اینکه سرانه درآمد حاصل از عوارض و خدمات بها و جرائم پرداختی توسط شهروندان به ازای هر شهروند حدود ۱۳ میلیون ریال است اضافه کرد: سرانه هزینه مدیریت شهری شامل هزینه‌های نگهداری شهر مانند رفت و روب ، ایمنی و نگهداری فضای سبز و بودجه اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱ به ازای هر شهروند ۲۸ میلیون ریال احصا می‌شود.

نظری / قم

کدخبر: 768429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟