افتتاح  و کلنگ زنی ۱۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان همدان در ایام دهه

به گزارش رکنا در همدان، محمد مهدی  مجذوبی با بیان اینکه چهار پایگاه اورژانس جاده‌ای با ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار در دهه فجر افتتاح خواهد شد، گفت: عملیات عمرانی پنج طرح نیز در این ایام آغاز خواهد شد.

  وی عنوان کرد: راه اندازی اورژانس جاده ای  آب مشکین  شهر کبودراهنگ، راه اندازی پایگاه جدید شهری شماره ۱۱ شهر همدان،  افتتاح ساختمان جدید پایگاه اورژانس جاده ای شهر کبودراهنگ ،راه اندازی اورژانس جاده ای آزاد راه ۲ شهر فامنین، افتتاح بخش ccu بیمارستان شهید قدوسی شهر نهاوند از جمله این پروژه‌ها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان از کلنگ زنی ۵ پروژه در ایام دهه فجرخبر داد، گفت: این کلنگ زنی ها شامل ساختمان c.T.s بیمارستان امام حسن (ع)، مرکز جامع سلامت روستایی تجرک، پایگاه سلامت ضمیمه شهری، خانه بهداشت سیلوار  و خانه بهداشت گل کهریز است.

اعمال محدودیت‌های جدید در همدان

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: مراجعه سرپایی افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان همدان نسبت به هفته گذشته هشت برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در پنج روز گذشته سویه غالب کرونا در استان اُمیکرون بوده است، یادآور شد: هر ۱۲ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان در روزهای اخیر، مبتلا به اُمیکرون هستند و در این بازه زمانی از ۳۰۰ تست مثبت ۲۸۸ تست به اُمیکرون اختصاص دارد.

مجذوبی با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های بهار و اسدآباد آبی است، خاطرنشان کرد: دیگر شهرستان‌های استان همدان در وضعیت زرد قرار دارند.

مجذوبی از اعمال محدودیت‌ها در اجرای برنامه‌ها و تجمعات خبر داد و افزود: در حال حاضر، ۹۲ درصد از جمعیت استان  

 دُز اول واکسن تزریق کرده اند و بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان دُز دوم واکسن را تزریق کردند و ۲۵ درصد از افراد نیز دُز سوم را دریافت کردند.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان گفت: از روز شنبه هفته جاری واکسن زدن کودکان در پایگاه سلامت انجام می شود..

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در بخش دیگر از سخنانش به تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه علوم‌پزشکی همدان اشاره کرد ، یادآور شد: این دانشگاه از لحاظ تعداد رشته‌ها وضعیت خوبی دارد و تلاش اصلی ما رشد کیفی آموزش است.

مجذوبی با اعلام اینکه بیش از ۵۹۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: راه‌اندازی رشته طب ایرانی به عنوان طب آکادمیک و علمی در دانشگاه علوم پزشکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

وی از آغاز مجدد پیوند کلیه در همدان از یک ماه گذشته، خبر داد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای انجام پیوند مغز استخوان نیز تا پایان سال در همدان ایجاد خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بودجه بیمارستان هزار تختخوابی همدان در سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است، گفت: تلاش ما بر این است استاندارد بیمارستان‌های فعال استان صورت بگیرد.

مجذوبی با تاکید بر اینکه کنترل کرونا مهمترین اولویت عرصه سلامت است، اظهار کرد: جمعیت استان به سرعت به سمت پیری می‌رود و در کنار کرونا، مهمترین اولویت ما صیانت از خانواده و افزایش جمعیت است.

وی افزود: در همدان تعداد موالید از بیش از ۳۱ هزار تولد در سال ۹۵ به کمتر از ۲۲ هزار تولد در سال ۹۹ رسیده و میزان جمعیت سالمند در سال ۹۰ از  ۸.۸ درصد  به ۱۱.۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

مجذوبی ادامه داد: نرخ باروری در همدان ۱.۶۹ درصد است که از میانگین کشوری معادل ۱.۷۳ درصد پایین تر است.

از: عارفه سلیمانی

کدخبر: 768420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟